شناسهٔ خبر: 61763575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نیرو‌های مسلح در بسیاری از موارد نمی‌توانند روایتگر اول باشند/ به‌دنبال استفاده تبلیغاتی از توان دفاعی کشور نیستیم

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: بسیاری از اقدامات نیرو‌های مسلح اطلاع‌رسانی نمی‌شود چرا که توان دفاعی کشور برای تبلیغات نیست، بلکه برای قدرت بازدارندگی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی امروز پنجشنبه (۱۹ مرداد ۱۴۰۲) در مراسم تقدیر از اصحاب رسانه گفت: شهید حسن باقری اولین خبرنگار اعزامی به خارج از کشور و باعث افتخار همه ماست. ثمره یاد و نام شهدای بزرگوار پیشرفت و اقتدار کشورمان است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار کرد: خبرنگاران همرزمان ما در عرصه دفاع از کشور هستند و حوزه بازدارندگی دفاعی کشور را ارتقا می‌دهند.  

وی گفت: تفاوت حوزه دفاعی امنیتی و انتظامی با سایر حوزه‌ها بحث اسرار است، گاهی برای انتشار اخبار این حوزه محدودیت‌هایی وجود دارد و بخشی از محدودیت‌ها در پروتکل‌های نیرو‌های مسلح است.

سردار شکارچی گفت: بسیاری از اقدامات نیرو‌های مسلح اطلاع‌رسانی نمی‌شود چرا که توان دفاعی کشور برای تبلیغات نیست، بلکه برای قدرت بازدارندگی است.

ردار شکارچی بیان کرد: ما در شرایط پیچیده جنگ نرم قرار داریم و افکار عمومی ملت ایران مورد بمباران و هجوم ناجوانمردانه دشمن قرار دارد. وظیفه ماست که در حالت انفعالی نمانیم، همانطور که اگر در دوران دفاع مقدس انفعالی عمل می‌کردیم موفق نمی‌شدیم.  

وی اظهار کرد: آمریکا دیگر قدرت اول نیست و هیبت آن در جهان شکسته شده و تا ۱۰۰ سال آینده هم قابل بازسازی نیست. امروز پرچم آمریکا روی نفتکش‌های خود نیز ابهت ندارد.

سردار شکارچی گفت: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم امن‌سازی منطقه و آرایش آن امن‌سازی است در حالیکه آرایش آمریکا در نقطه مقابل آن یعنی ایجاد ناامنی است تنها به منافع خود می‌اندیشد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش‌های مختلف برای برقراری امنیت است گفت: البته در جایی که دشمن حمله می‌کند حق داریم دفاع کنیم.  

وی ضمن اشاره به اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران سهم بسزایی در قدرت بازدارندگی کشور دارند بیان داشت: ما برای اینکه بتوانیم از حق خود در هر زمان و مکان دفاع کنیم باید اقتدار دفاعی خودمان را به سطح بسیار بالایی برسانیم. در حالیکه دشمن و آمریکا تلاش می‌کند این اقتدار به سطحی نزول کند که بتوانند بر آن چیره شوند.

در این جلسه همچنین خبرنگاران حوزه دفاعی امنیتی رسانه‌های مختلف به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما