شناسهٔ خبر: 61761006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارسال۷۰ درصد فایل پرداخت مابه‌التفاوت مطالبات گندم کاران به بانک

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام با اشاره به ۵۷ هزار تن نسبت به رکورد سال ۹۵ افزایش تولید گندم در استان، گفت:مابه‌التفاوت مطالبات کشارزان به زودی پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عموزاده در خصوص تولید و خرید تضمینی گندم در این استان، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۸ هزار هکتار از ارسال۷۰ درصد فایل پرداخت مابه‌التفاوت مطالبات گندم کاران به بانکاراضی زراعی استان به زیر کشت گندم آبی و ۹۲ زار هکتار هم به کشت گندم دیم رفت و تاکنون ۳۲۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که ۵۷ هزار تن نسبت به رکورد سال ۹۵ افزایش تولید گندم در استان رقم خورده است.

وی افزود: قیمت گندم خریداری شده بر اساس نرخ پارسال به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و پانصد تومان بود که با اعلام قیمت مصوب امسال یعنی به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان، مابه‌التفاوت مطالبات کشارزان به زودی پرداخت می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه همچنین مجموع ۹۷ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده در جالی که میانگین پرداخت مطالبات در کل کشور ۴۷ درصد است، بیان کرد: هم اکنون ۷۰ درصد فایل‌های کشاورزان برای دریافت مابه‌التفاوت به بانک‌های عامل ارسال شده است.

عموزاده همچنین با اشاره به کمبود و گرانی مرغ در ماه های گذشته در ایلام گفت:قیمت تمام شده مرغ و گوشت در ایلام ۳۰ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: این استان دارای ۳۸۴ واحد مرغداری بوده که ۷.۵ میلیون قطعه جوجه در هر دوره و سالانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه در این واحدها، پرورش می‌یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام ادامه داد: تامین و ذخیره سازی ۲۰۰ تن گوشت قرمز و ۵۰۰ تن گوشت مرغ باهدف تنظیم بازار به عنوان ذخایر استراتژیک در دستور کار است.

وی عرضه نهاده با قیمت مصوب، تامین جوجه یک روزه، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و مدیریت مرغ مازاد تولیدی را از مهمترین فاکتور‌ها برای ساماندهی بازار تولید و عرضه مرغ ذکر کرد.

عموزاده با بیان اینکه قیمت مرغ تابع افزایش هزینه‌ها و نرخ مرغ در استان‌های دیگر است، یادآور شد: با توجه به اقدامات وزرات جهاد کشاورزی و تامین نهاده ها، جوجه ریزی در تیر و مردادماه توسط ۹۴ واحد از مرغداری‌های استان انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام افزود: میانگین مصرف مرغ در استان ایلام ۴۰ تا ۴۳ تن در روز و سرانه مصرف استان ۳۰ کیلوگرم است و در حال حاضر استان مشکل خاصی در زمینه تولید، تامین و عرضه مرغ ندارد و طی پنج شب گذشته و با هدف حمایت از تولیدکنندگان، مازاد تولید مرغ ایلام به استان‌های خوزستان، کرمانشاه و تهران ارسال می‌شود.

وی از پرداخت یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به کشاورزان حوزه مرغداری در سال گذشته خبر داد و گفت: رایزنی به منظور امهال بازپرداخت این وام‌ها برای یک سال دیگر انجام گرفته و برای سال جاری هم پرداخت بیش از سه میلیارد ریال دیگر به واحد‌های تولیدی مورد نیاز است و هم اکنون ۶۵ واحد برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

عموزاده در مورد نهاده‌های طیور ادامه داد: ۳۵۰ تن نهاده وارد استان شده و ۵۵۰ تن دیگر در حال حمل به استان است و سه هزار تن دیگر هم توسط بخش خصوصی خریداری و در حال حمل است و با تامین این نهاده ها، قیمت مرغ هم منطقی و متعادل خواهد شد.



نظر شما