شناسهٔ خبر: 61748458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با تقویت الگوی تابستانه

احتمال وقوع آتش سوزی عرصه های جنگلی و مزارع مازندران

احتمال وقوع آتش سوزی از ظهر امروز تا دوشنبه هفته آینده در مراتع ، عرصه های جنگلی و مزارع مازندران پیش بینی می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل هواشناسی مازندران به تقویت الگوی تابستانه در استان اشاره کرد و گفت: از ظهر امروز تا بعدازظهر دوشنبه ۲۳ مرداد شاهد افزایش دما و تداوم آن تا اواسط هفته آینده در استان خواهیم بود.

رضوی افزود: در این مدت بیشینه دما در شهر‌های غربی تا ۳۵ درجه و در شهر‌های مرکزی و شرقی بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.


او گفت: اثر‌های لین مخاطره شامل افزایش پتانسیل آتش سوزی، تنش دمایی، گرمازدگی (افزایش دمای احساسی)، افزایش مصرف حامل‌های انرژی (برق و آب)، ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و احتمال ریزش سنگ در اطراف علم کوه و دماوند وجود دارد.


مدیرکل هواشناسی مازندران ادامه داد: در این مدت شهروندان از استقرار در فضای باز در ساعات گرم روز، روشن کردن آتش در مراتع، مزارع و عرصه‌های جنگلی خودداری کنند.


رضوی افزود: توصیه می‌شود در این مدت صاحبان صنایع اقدام به تنظیم دمای مرغداری ها، دامداری‌ها وگلخانه‌ها و باغداران و کشاورزان از سمپاشی باغ‌ها و مزارع در ساعات گرم روز خودداری کنند.


او ادامه داد: مدیریت در مصرف انرژی (آب و برق)، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی از اقدامات پیشگیرانه دیگر در برابر این الگوی تابستانه است.

نظر شما