شناسهٔ خبر: 61739902 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفته مد تهران زمستان امسال برگزار می‌شود

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: هفته مد تهران از ۲۹ دی ماه تا پنج بهمن برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

هفته مد تهران زمستان امسال برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید مجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در آئین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر افزود: موفقیت یک جشنواره در همراهی صنعت و بازار است، آن هم در صنعت مد و لباس و طراحی، که اساساً نیاز صددرصد جامعه است.

وی با اشاره به رونمایی از پوستر و بیانیه مضمون جشنواره با بیان شعر «بر تن ما هیچ نتوان دوخت جز آزادگی»، گفت: این شعر بسیار با ایام محرم و شهادت شهید صارمی مرتبط است. این شعار را در پوستر نگذاشتیم، چون نگران تفسیر‌ها بودیم، اما واقعاً اعتقاد داریم که زیبایی و آزادگی شعار فطرت جویان و حقیقت جویان و شعار اسلام و انقلاب اسلامی است. امیدوارم طراحان لباس در جامعه ما مصداق همین شعر باشند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه این جشنواره سه بخش اصلی و سه سطح جوایز دارد، افزود: طاووس زرین، طاووس سیمین و طاووس بلورین سطوح جوایز هستند و سه بخش اصلی جشنواره را هم پوشاک تراز اجتماعی بانوان که دیگر ملزومات را هم با رویکرد عفیفانه و ویژه بانوان در بر می‌گیرد. در بخش صنعت ملی پوشاک هم با ویژند‌های متنوع ایرانی همکاری کردیم که آرزوی ما دیده شدن پوشاک ایرانی در سطح دنیاست.

امامی با بیان اینکه جشنواره امسال جشنواره شگفتی‌ها خواهد بود، گفت: یکی از ویژگی‌های این جشنواره ارائه بیانیه مضمون است که در فضای مجازی هم منتشر می‌شود و شامل اصلی‌ترین رویکرد‌های محتوایی است که به بیان هنری مطرح شده است. کتابنامه رنگ جشنواره است و مضامین مدنظر از مشخصه‌های فرهنگی ایرانی که توسط کمیته علمی انتخاب شده است.

وی افزود: کمیته علمی جشنواره شامل ۱۰ نفر رنگ شناس، جامعه شناس، متخصص حوزه مد و لباس بودند و به مضامینی از جمله امنیت، حرکت و پویایی، هویت، پیشرفت، نشاط، اقتصاد، آراستگی و آرامش توجه شده است.

امامی گفت: قلب تپنده تبلیغات لباس؛ اتاق‌های طراحی ویژند‌ها و تولیدی‌هاست و البته خانه‌های خلاق که امروز در کشورمان شکل می‌گیرد؛ یکی از مرتبط‌ترین حوزه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری با هنر صنعت طراحی همین اداره کل هنر‌های تجسمی است که امیدواریم شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه باشیم.

گفتنی است؛ آئین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر شامگاه سه شنبه ۱۷ مرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر و معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نظر شما