شناسهٔ خبر: 61733756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارتش لبنان: خط آبی در مزارع اشغالی شبعا را به رسمیت نمی‌شناسیم

ارتش لبنان روز سه شنبه اعلام کرد خط آبی موجود در داخل اراضی اشغالی شبعا را که سازمان ملل متحد پیشتر آن را تعیین کرده است به رسمیت نمی‌شناسد.

صاحب‌خبر -

ارتش لبنان: خط ابی در مزارع اشغالی شبعا را به رسمیت نمی‌شناسیمبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از  پایگاه اینترنتی «شهاب»، ژنرال منیر شحاده هماهنگ کننده دولت لبنان و نیرو‌های یونیفیل در بیانیه مطبوعاتی در جریان بازدید از میدانی از طول خط آبی گفت: لبنان خط آبی در مزارع اشغالی شبعا را به رسمیت نمی‌شناسد.
بازدید از خط آبی با حضور نمایندگانی از کشور‌های عضو شورای امنیت مستقر در لبنان صورت گرفت و ژنرال شحاده گفت:هدف از این بازدید، مطلع شدن سفرا و جامعه بین المللی از ۱۳ منطقه مرزی با فلسطین اشغالی است که لبنان بر سر آن‌ها با رژیم صهیونیستی اختلاف دارد.
ژنرال شحاده افزود خط آبی، خط عقب نشینی است و خط ترسیم یا تثبیت مرز‌ها نیست و لبنان در صدد مشخص کردن مرز‌های جنوبی اش با فلسطین اشغالی است. لبنان خط آبی کنونی را به رسمیت نمی‌شناسد.
وی تاکید کرد مرز‌های لبنان با فلسطین اشغالی از شهرک الناقوره در جنوب غرب آغاز می‌شود و در روز الوزانی در جنوب شرق پایان می‌یابد.
این فرمانده لبنانی اظهار داشت لبنان از سازمان ملل متحد خواسته است کلمه و اصطلاح ترسیم و تثبیت مرز را حذف کند و به جایش این عبارت را بنویسد که لبنان خواستار مشخص کردن مرزهایش با فلسطین اشغالی و به تبع ان با رژیم صهیونیستی است.
ژنرال شحاده خاطرنشان کرد ارتش لبنان به علت اوضاع بد و بحرانی اقتصادی اش با اکثر گشتی‌های نیرو‌های پاسدار صلح یونیفیل همراهی نمی‌کند، اما از همه چیز اطلاع دارد.

نظر شما