شناسهٔ خبر: 61729815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای تالاب قوری‌گل نیازمند بودجه ملی

فرماندار شهرستان بستان آباد: اعتبارات شهرستان، جوابگوی احیای تالاب بین المللی قوری‌گل نیست.

صاحب‌خبر -

احیای تالاب قوری‌گل در هاله‌ای از ابهامبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی توری در جمع خبرنگاران و اعضای شورای اداری شهرستان بستان آباد با اشاره به تبعات تلخ خشک شدن این تالاب برای منطقه و استان گفت: احیای تالاب و تثبیت حقابه آن، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالیکه کل بودجه شهرستان برای سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۱۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: برای احیای تالاب در مدت زمان کوتاه به بودجه و اعتبار ملی نیاز است که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری تصمیمات و اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار بستان آباد در ادامه با گلایه از وضعیت بهداشت، درمان و بیمارستان شهرستان گفت: با توجه به مطالبه جدی مردم، وضعیت جغرافیایی ویژه و حساس شهرستان، تحول در خدمات بهداشت و درمان نیاز به اقدامات فوری دارد.

توری مشکل انرژی در شهرستان را یادآور شد و گفت: در حال حاضر در کنار مشکل تأمین آب، در تأمین برق صنایع نیز مشکل داریم که نیازمند افزایش تولید و مدیریت مصرف در شهرستان و نقش آفرینی رسانه‌ها در فرهنگ سازی هستیم.

وی اعلام کرد: در جلسه‌ای که اخیرا بهمراه نماینده شهرستان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، مشکل زیست محیطی پروژه انتقال آب سد کلقان برای مصرف شرب مردم شهر و روستا‌های شهرستان، حل و به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد به طوریکه آب شرب پایدار شهرستان تا دوسال آینده از سد کلقان تامین خواهد شد.

نظر شما