شناسهٔ خبر: 61700560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قرارداد ۱۱ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن اردبیل با پیمانکاران منعقد شد

قرارداد ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با هفت پیمانکار در استان اردبیل منعقد و بتن‌ریزی بیش از هزار و ۱۰۰ واحد هم در استان اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

قرارداد ۱۱ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن اردبیل با پیمانکاران منعقد شدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل به منظور حمایت از افراد فاقد مسکن به ویژه گروه‌های کم‌درآمد از مهم‌ترین برنامه‌های راه و شهرسازی است، افزود: سال گذشته ۱۸۰ واحد مسکن ملی در اردبیل به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال هم ۶۰۰ واحد مسکن در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری برسد.
محبوب حیدری با اشاره به احداث مسکن ۵۰۵ هکتاری شهرک سلیمانی اردبیل اظهار کرد: مجموعه ۵۰۵ هکتاری این شهرک توسط کارگزار مربوطه در دست احداث است که با پیگیری‌های مستمر استاندار اردبیل و راه و شهرسازی استان، زیرساخت‌های این شهرک توسط شرکت‌های متولی (آب، برق، گاز ومخابرات) خدمات‌رسان در حال طراحی می‌باشد.
وی بیان کرد: بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و ملت به‌عنوان بانک‌های عامل در ساخت مسکن ۵۰۵ هکتاری شهرک شهید سلیمانی اردبیل تعیین شده و این طرح هم‌اکنون در مرحله تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد می‌باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: سقف تسهیلات برای احداث هر واحد مسکونی برابر مصوبه شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان با ۱۸ درصد سود بانکی محاسبه می‌شود.
در استان اردبیل در قالب جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که در مرحله اول ساخت پنج هزار واحد آن آغاز شده است.

نظر شما