شناسهٔ خبر: 61689889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرو ریختن 4 ساختمان در حال احداث در تهران/ چند نفر زیر آوار گرفتار شدند + فیلم

۳ الی ۴ ساختمان درحال احداث در شهرک احمدیه (منطقه ۱۹ تهران) فروریخته است.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ۳ الی ۴ ساختمان درحال احداث در شهرک احمدیه (منطقه ۱۹) فروریخته است. 

وی افزود: تا این لحظه دو نفر از زیر آوار نجات پیدا کردند که بنا بر اعلام افراد حاضر در محل تعداد بیشتری در زیر آوار هستند اما این مسئله قطعی نیست و همچنان امدادرسانی توسط نیروهای آتش نشانی ادامه دارد.

 

پلیس: ۴ پرسنل انتظامی و ۲ نیروی شهرداری در زیر آوار ساختمانی منطقه ۱۹ گرفتار شدند

تا به این لحظه ۴ نفر از زیر آوار نجات پیدا کردند

 

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

از ابتدای صبح روز یکشنبه مورخه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ و در اجرای دستور مقام قضایی مبنی بر برخورد با ساخت‌وساز‌های غیرایمن و غیرقانونی، واحد‌های انتظامی فرماندهی تهران بزرگ به جهت پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران حاضر شدند.

ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحد‌های غیرایمن در این منطقه به علت عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد ۵ ساختمان همجوار دچار تخریب شد که بر اثر آن تعداد ۴ نفر از پرسنل انتظامی و ۲ نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

در حال حاضر با توجه به حضور تیم‌های امداد‌ونجات در محل، عملیات جهت رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی در حال اجرا است که تا به این لحظه تعداد ۴ نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده و اقدامات جهت نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت در حال اجرا هستند.

***

 جان باختن رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران در حادثه ریزش ساختمان

سخنگوی شهرداری تهران:  تا دقایقی پیش دو نفر زنده از زیرآور نجات پیدا کرده بودند که در همین لحظه فرد سومی هم از زیر آور بیرون آورده شده بود که به دلیل جراحت زیاد متاسفانه جان باخته است.

اولین قربانی ساخت و سازهای غیرمجاز تا این لحظه صورت گرفت و امیداوریم تعداد جان‌باختگان بیشتر نباشد.

پیکر سرهنگ «یزدان سلیمان‌آبادی» رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ از زیر آوار خارج و شناسایی شد.

***

حادثه ریزش ساختمان در شهرک احمدیه تا این لحظه دو فوتی داشت

رئیس اورژانس استان تهران: از ساعات آغازین صبح امروز نیروهای اورژانس در محل حادثه حضور دارند؛ ۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتور و چهار دستگاه موتورلانس جهت امدادرسانی در محل حاضر هستند.

۱۱ نفر نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند که هشت نفر از آنان به مراکز درمانی منتقل شدند.

تاکنون ۴ نفر از زیر آوار بیرون آورده شده‌اند که دو نفر از این افراد جان خود را از دست داده و هنوز اطلاعی از هویت جان‌باختگان نداریم./ شهر

 

 ورود دادستانی تهران به حادثه ریزش ساختمان در منطقه‌ خلازیر و تعیین بازپرس ویژه بدین‌منظور

 دادستان تهران: عوامل انتظامی و شهرداری تهران با توجه به وجود ساختمان‌های ناایمن در این محدوده، از بامداد امروز با حضور در منطقه خلازیر، نسبت به اجرای عملیات تخریب این ابنیه ناایمن، اقدام کردند.

متاسفانه حین اجرای این عملیات‌ها، یکی از ساختمان‌ها دچار ریزش شده و تعدادی از نیروهای انتظامی و شهرداری تهران زیر آوار محبوس می‌شوند.

حسب بررسی‌های صورت‌پذیرفته، طی این حادثه، تاکنون ۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که پیکر این افراد توسط عوامل امدادی حاضر در صحنه، از زیر آوار خارج شده است.

در ساعات اولیه‌ وقوع حادثه‌ موصوف‌، این دادستانی ضمن تشکیل پرونده قضایی در این زمینه و اعطای ماموریت به ۲ تن از معاونین و همچنین تعیین بازپرس ویژه به منظور حضور میدانی در محل واقعه، بررسی ابعاد حادثه، صدور دستورات لازم و مدیریت امور مستحدثه، نسبت به ورود میدانی به واقعه موصوف اقدام کرده است که متعاقباً اطلاع‌رسانی لازم از نتیجه اقدامات، صورت خواهد پذیرفت. /میزان

 

 پیدا شدن چهارمین پیکر حادثه فروریختن ساختمان در جنوب تهران

امروز در هنگام تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در منطقه ۱۹ تهران، پنج ساختمان همجوار تخریب شدند./ ایسنا

حجم ویدیو: 5.75M | مدت زمان ویدیو: 00:01:40 دانلود ویدیو

نظر شما