شناسهٔ خبر: 61685408 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سردار رادان؛

سردار رادان: پلیس با تروریست‌ها رودربایستی ندارد

فرمانده فراجا در نشست با مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران گفت: اگر کسی در برابر مردم و امنیت مردم اسلحه کشید، حقش این است که جنازه اش در کنار اسلحه بیفتد و جواب تروریست دفاع و حمله است.

صاحب‌خبر -

پلیس با تروریست‌ها رودربایستی نداردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، در نشست با مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار در ستاد فراجا برگزار شد، به شرح روایتی از ماجرای حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان پرداخت و افزود: این ماجرا در حالی اتفاق افتاد که مأموران پلیس مشغول عملیات بودند و سعی کردیم تا روایت اول از این ماجرا را از منبع خودمان منتشر کنیم.
وی افزود: آن زمان گفتند کلانتری سقوط کرد، در حالی که در کلانتری ما که یک مقر انتظامی خدماتی است، تنها هشت نفر حضور داشتند و آن‌ها هم مقاومت کردند تا هر چهار تروریست به هلاکت رسیدند و حالا اطلاعات آن چهار تروریست را داریم که در سوریه و لبنان آموزش دیده بودند.
فرمانده فراجا گفت: اگر کسی در برابر مردم و امنیت اسلحه کشید، تنها حقش این است که در کنار اسلحه جنازه‌اش بیفتد، و تاکید می‌کنم که مگر می‌شود با تروریست با رودربایستی حرف زد؟ در حالی که جواب تروریست را باید با دفاع و حمله داد.

سردار رادان در ادامه به حادثه تروریستی برجک مزه سر اشاره کرد و گفت: در درگیری مرزداران در برجک مزه سر و یا حادثه تروریستی کلانتری ۱۶ زاهدان، پلیس با روایت اول، عرصه را بر رسانه‌های معاند تنگ کرد.
وی با بیان اینکه وظیفه پلیس و رسانه در انجام ماموریت‌های محوله یک وظیفه مشخص است، افزود: رساندن اصل واقعیت و حقیقت به مخاطب از وظایف اصلی و مهم و بر عهده رسانه و پلیس است و در کنار هم بودن این دو مهم، سبب می‌شود که بر ذهن مخاطب مستولی شود و حقیقت را آن طور که هست نشان دهند.
فرمانده فراجا ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار گفت: برخی روز‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سبب یک عقبه پرمعنا دارای معنویت خاصی هستند و به همین دلیل متفاوت‌تر از سایر روز‌ها است همچون روز مادر، روز زن و روز پرستار و روز خبرنگار نیز به واسطه شهادت شهید صارمی عزیز و اینکه اثر قلم شما عزیزان با اثر خون مقیاس شده، از روز‌های پرمعنا و پرمعنویت است.
سردار رادان ضمن اشاره به سختی کار خبرنگاری گفت: روز‌های سخت درگذر تاریخ زمانی که به خاطره تبدیل می‌شود، شیرین می‌شود؛ همراهی با شهدا در جبهه‌های حق علیه باطل همراه با روز‌های سخت توام با استرس، اضطراب و دلهره امروز جزو خاطرات شیرین ماست و این نیز از خصوصیات افرادی است که دل به روز‌های سخت می‌دهند و اهالی رسانه نیز جزو این دسته هستند. 
وی با تاکید بر اینکه اعتقاد همه ما براین است که خبرنگاران گوش شنوا، چشم بیدار و زبان گویای جامعه هستند، افزود: پلیس متولی اصلی نظم و امنیت در جامعه است و برخی شاید نظم را برنتابند، اما برای یک جامعه امن باید نظم در جامعه رعایت شود؛ از این رو ضرورت دارد هوشمندانه‌تر از قبل عمل کنیم. واقعیت و یا روایت اول باید همراه با مرجعیت اول باشد در واقع مرجعیت روایت لازمه روایت‌گری اول است.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ما عهد بسته‌ایم که امنیت و آرامش خود را فدای امنیت و آسایش مردم کنیم چراکه مردم ایران اسلامی با هر سلیقه‌ای شایسته تکریم هستند، از سویی خبرنگارانی هستند که برای حریم کلام و کلمه حرمت قائل می‌شوند و این افراد برای ما بسیار عزیز، شایسته ادب، تکریم و تعظیم هستند و امید داریم در کنار هم با درک همه حقایق، روزگار بهتری را از جنس اطلاع رسانی برای مردم عزیز داشته باشیم.

نظر شما