شناسهٔ خبر: 61660235 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

۲۸ سال درخششِ افسانه‌ای نماد ایتالیا/بوفون، اسطوره‌ای که به «عاشقی در فوتبال» معنا بخشید + تصاویر

جیان لوییجی بوفون معروف به «جی جی» که عاقبت دستکش‌های دروازه بانی اش را برای همیشه آویخت، اسطوره‌ای عاشق و ابدی فوتبال ایتالیا خواهد بود که نامش همواره سختکوشی، موفقیت و اخلاق ورزشی را در اذهان تداعی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

۱۸:پایان دوران کونته

در ایتالیا اوضاع متفاوت به نظر می‌رسد. زیرا آنتونیو کونته دوره سه ساله همکاری اش را به طرز باورنکردنی به پایان می‌رساند. این اتفاق با کسب اسکودتوی دیگری رخ می‌دهد و البته تیم به رکورد کسب بیشترین امتیاز (۱۰۲ امتیاز) دست می‌یابد.

۲۲: جام جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۱۶

در جام جهانی برزیل مانند ۲۰۱۰ آتزوری کامش شیرین نمی‌شود. در یورو ۲۰۱۶ آنتونیو کونته روی نیمکت مربیگری لاجوردی پوشان می‌نشیند. او در کنار بوفون تلاش خود را می‌کند و تیم را به یک چهارم نهایی می‌رساند. اما در در ضربات پنالتی مقابل آلمان حذف می‌شود.

۲۴:یک ناکامی دیگر در فینال

در کاردیف و مقابل رئال (۲۰۱۷-۲۰۱۶) بوفون بازهم فینال لیگ قهرمانان اروپا را ازدست داد. این سومین ناکامی اش در فینال این جام بعد از میلان و بارسلوناست.

۲۵:جی جی مرد اخلاق 

درست است در آخرین فینال لیگ قهرمانان نیز بوفون شکست را مقابل رونالدو می‌پذیرد، اما اخلاق را مثل همیشه سرلوحه کارش دارد و مثل یک قهرمان واقعی به رقیب تبریک می‌گوید.

۳۰: بازگشت به آینده ۲

اجازه دهید باردیگر تکرارکنیم برخی از عشق‌ها تمام شدنی نیستند یعنی هیچوقت از بین نمی‌روند. به همین خاطر بود که بوفون در سال ۲۰۰۱ پارما را ترک کرد و در سال ۲۰۲۱ یعنی در سن ۴۳ سالگی به آن بازگشت. او بعد از ۷۳۶۹ روز به خانه اولیه بازمی گردد. سوپرمن به خانه اش برگشته است. جی جی این بار می‌ماندتا این که بعد از ۲ سال اعلام بازنشستگی می‌کند و برای همیشه دستکش هایش را می‌آویزد.

انتهای پیام/

نظر شما