شناسهٔ خبر: 61647247 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرکنسول ایران برنامه‌های بازدید امیرعبداللهیان از کراچی را تشریح کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «کراچی» پاکستان گفت: در جریان سفر امیرعبداللهیان به این شهر رویداد بزرگ اقتصادی ایران و پاکستان برگزار و تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق‌های بازرگانی تهران و کراچی امضا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "حسن نوریان" صبح جمعه طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا و همزمان با عزیمت هیات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی پاکستان، اظهار داشت: بازدید دکتر امیر عبداللهیان از کراچی در راستای سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر اولویت بخشی به همسایگان و تمرکز بر دیپلماسی اقتصادی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در ادامه سفر به اسلام‌آباد، وزیر امور خارجه ایران امروز در کراچی به عنوان قطب اقتصادی پاکستان حضور خواهند داشت و قرار است در یک رویداد بزرگ اقتصادی با حضور مقامات ارشد سازمان توسعه تجارت پاکستان، مقامات فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان و تجار و بازرگانان برجسته پاکستانی شرکت و نشست ویژه‌ای پیرامون به فرصت‌ها و چالش های روابط اقتصادی دو کشور منعقد گردد.

نوریان گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته با رییس اتاق بازرگانی و صنایع کراچی قرار است تفاهم نامه همکاری بین اتاق تهران و اتاق کراچی به عنوان بزرگترین اتاق های بازرگانی ایران و پاکستان به امضا برسد.

حضور در آرامگاه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی پاکستان و ادای احترام به مقام محمد علی جناح رهبر استقلال این کشور از دیگر برنامه های وزیر خارجه ایران در شهر کراچی است.

همچنین با موافقت سروزیر ایالت سِند و شهردار کلان شهر کراچی، همزمان با سفر وزیر خارجه ایران، بلوار مجاور سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران به نام بلوار امام خمینی (ره) نامگذاری شده و قرار است مراسم رونمایی از یادمان این نامگذاری نیز با حضور هیات ایرانی و وزیر امور داخلی ایالت سند و شهردار کراچی برگزار شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در اسلام‌آباد با همتای پاکستانی خود و همچنین نخست وزیر، روسای مجالس و فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

در پایان مذاکرات وزیران خارجه ایران و پاکستان، دو کشور ۳ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

نظر شما