شناسهٔ خبر: 61644941 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ترامپ در دادگاه، اتهام تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020 را رد کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهوری پیشین آمریکا با حضور در یک دادگاه فدرال در پایتخت این کشور، در رابطه با اتهام های وارد شده به خود اعلام بی گناهی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الحره» آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری پیشین این کشور شامگاه پنج شنبه در یک دادگاه فدرال در نزدیکی ساختمان کنگره در شهر واشنگتن حضور یافت تا در رابطه با پرونده حمله حامیان خود به این ساختمان در اوایل ژانویه سال 2021 میلادی با هدف جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت و تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال پیش از آن، تفهیم اتهام شود.

در جریان جلسه تفهیم اتهام نیز که 27 دقیقه به طول انجامید و همزمان با برگزاری آن، طرفداران و مخالفان رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مقابل دادگاه دست به تظاهرات زدند، قاضی «موکسیلا اوبادایا» ضمن آن که ترامپ را از حقوق خود مطلع ساخت، کیفرخواست شامل چهار اتهام وارد شده به وی و مجازات حبس هر یک از آنها را قرائت کرد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز پس از آن که در دادگاه سوگند یاد کرد و تفهیم اتهام شد، اتهام های وارد شده به خود مبنی بر تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی را رد کرده و به عنوان یک رویه معمول نیز، برگه اعلام بی گناهی را امضا کرد.

قاضی اوبادایا در جلسه دادگاه همچنین به ترامپ نسبت به بحث درباره اتهام های وارد شده به خود با شاهدان این پرونده هشدار داده و به عنوان یک رویه معمول نیزخاطر نشان ساخت که اگر وی شرایط آزادی خود را زیر پا بگذارد، با حکم بازداشت مواجه خواهد شد.

این قاضی فدرال، تاریخ جلسه بعدی دادگاه رئیس جمهوری پیشین آمریکا که با توجه به نزدیکی آغاز کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی، انتظار می رود با حضور وکلای وی برگزار شود را 28 آگوست جاری (6 شهریور 1402) تعیین کرد.

پس از حضور در دادگاه نیز، ترامپ در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از آن که سوار هواپیمای خود شود تا شهر واشنگتن را ترک کند، مدعی شد که مورد ستم قرار گرفته و «جو بایدن»، رئیس جمهوری کنونی آمریکا را به سوء استفاده از نهاد قضایی این کشور متهم کرد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا که بر خلاف رویه معمول خود، به پرسش های خبرنگاران پاسخ نداد، در این باره اظهار داشت: آنها اگر نتوانند بر تو پیروز شوند، یا تو را دادگاهی خواهند کرد و یا این که مورد ستم قرار خواهند داد.

ترامپ ضمن محکومیت رویداد امروز که از آن به عنوان یک «روز بسیار غم انگیز» برای آمریکا نام برد، تاکید کرد که اتهام های وارد شده به وی، «آزار و اذیت یک رقیب سیاسی» به شمار می آید.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا با بیان این که در مسیر فرودگاه نیز، «ساختمان های خراب، کثافت و پوسیدگی» را در واشنگتن دیده، عنوان کرد که این شهر در زمان ریاست جمهوری وی این گونه نبوده است.

این در حالی است که «جک اسمیت»، بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا دو روز پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرده بود که به ترامپ در رابطه با حمله طرفداران خود به ساختمان کنگره و تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، اتهام های توطئه، کلاهبرداری و تلاش برای جلوگیری از عدالت وارد شده است.

اسمیت ضمن تاکید بر این که رئیس جمهوری پیشین آمریکا تلاش کرده تا از فرآیند جمع آوری، شمارش و تایید نتایج انتخابات منجر به پیروزی رئیس جمهوری کنونی این کشور جلوگیری کند، حمله طرفداران وی را یک حمله بی سابقه به «مقر دمکراسی آمریکا» خوانده و خاطر نشان ساخت که تحقیقات برای بازخواست سایر افراد شرکت کننده در رویدادهای آن روز همچنان ادامه دارد.

در کیفرخواست جدید این بازپرس وژه علیه ترامپ نیز آمده است: ترامپ مصمم بود پس از شکست در انتخابات، در قدرت بماند و به همین دلیل نیز، برای بیش از دو ماه پس از روز انتخابات در سوم نوامبر 2020، دروغ هایی را منتشر کرد مبنی بر این که تقلب در انتخابات روی داده و در واقع وی پیروز شده است؛ این ادعاها دروغین بوده و مدعی علیه می دانست که دروغین است با این حال، آن را منتشر کرد تا ادعاهای دروغین خود را مشروع جلوه دهد، باعث ایجاد فضای بی اعتمادی و خشم شود و اعتماد به مدیریت انتخابات را تضعیف کند.

در واکنش به صدور این کیفرخواست نیز، رئیس جمهوری پیشین آمریکا ضمن توصیف اتهام های جدید علیه خود به دخالت وحشتناک در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی و «تصمیمی ناامید کننده از سوی بایدن»، عنوان کرد: کار اشتباهی انجام ندادم و درخواست من از مردم آمریکا برای اقدام مسالمت آمیز و عدم توسل به خشونت ثبت شده است.

خبر اصلی را در الحره ببینید

نظر شما