شناسهٔ خبر: 61641803 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سید حسن‌نصرالله: مشکل اصلی منطقه دخالت‌های آمریکاست

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود «شیخ عفیف النابلسی» گفت که ما معتقدیم مشکل اصلی منطقه دخالت آمریکا در همه چیز است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بعد روز پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شیخ عفیف النابلسی برگزار شد، سخنرانی کرد.

نصرالله در آغاز سخنرانی، وفات این عالم برجسته را به خانواده وی و مردم لبنان تسلیت گفت.

وی در ادامه تأکید کرد: النابلسی از نسلی از علمایی بود که در برابر دشمن صهیونیستی موضعگیری کرد؛ آن هم در دورانی که علما در آن زمان، فقط به نماز جماعت اکتفا می‌کردند [و در برابر صهیونیست‌ها موضعگیری نمی‌کردند]. این علما، الگوی متفاوتی برای جوانان لبنان ارائه کردند. این افراد بودند که اسلام را به عنوان دینی برای زندگی معرفی کردند.

سید حسن‌نصرالله با بیان اینکه النابلسی و علمای نسل وی، کسانی بودند که از مبارزه خسته نشدند، ادامه داد: وی در جوانی، با شهید باقر الصدر آشنا شد؛ لذا هر کس که با الصدر مسیر خود را آغاز کند، قطعا به مکتب امام خمینی (ره) خواهد رسید. انقلاب اسلامی ایران هم بهترین فرصتی بود که علمایی مانند النابلسی با آن ارتباط برقرار کردند و این رابطه، گذشته از عرصه تشیع، به اهل تسنن و سایر فرقه‌ها و پس از آن به فلسطین نیز رسید.

دبیر کل حزب الله با اشاره به نقش النابلسی در مقاومت نیرو‌های لبنانی در برابر دشمن صهیونیستی و نسلی که امثال وی تربیت کرده بودند، تصریح کرد: کسانی که برای حمله صهیونیست‌ها به لبنان برنامه‌ریزی کرده بودند، محاسبات بسیار دقیقی کرده بودند تا بتوانند به اهدافی که مد نظر آمریکا و اسرائیل بود، برسند. چیزی که این معادله را به هم زد و آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را غافلگیر کرد، مقاومت بود که شیعیان طلایه‌دار آن بودند.

نصرالله با تأکید بر اینکه النابلسی از روز نخست، در تشکیل حزب الله نقش مهمی داشته است، خاطر نشان کرد: النابلسی در مراحل اولیه تشکیل حزب الله، مسئول ارتباط با علما بود. وی تمام خانواده خود را وقف حزب الله کرده بود. النابلسی حتی در سال‌های پایانی عمر خود نیز از مقر‌های حزب الله بازدید می‌کرد. وی می‌گفت که من حاضرم در هر بخشی از حزب الله، کار کنم.
مشکل اصلی منطقه، مداخله آمریکا در همه امور است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه مواضع النابلسی در قبال بحران‌های سوریه، عراق و یمن، بسیار روشن و واضح بود و هیچ تعارفی در این زمینه نداشت، عنوان کرد: آمریکا در توطئه بزرگ خود قصد داشت، سلطه خود را بر منطقه تثبیت کند و حضور خود را افزایش دهد، ولی افرادی مانند النابلسی این توطئه را ناکام گذاشتند. ما معتقدیم که مشکل اصلی منطقه، مداخله مفتضحانه و  همه‌جانبه آمریکا در همه امور است. در مقابل این مداخله، با فرهنگ و سیاست تسلیم اراده آمریکا شدن، روبرو هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما