شناسهٔ خبر: 61641417 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله:

علامه نابلسی از بنیانگذاران مسیر جهاد و مبارزه بود

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم یادبود علامه شیخ عفیف نابلسی، عالم لبنانی در مجتمع امام مجتبی(ع) بیروت اظهار کرد علامه نابلسی یکی از بنیانگذاران بزرگ مسیر جهاد و مبارزه بود و ما در غم از دست دادن وی شریک هستیم.

صاحب‌خبر -

علامه نابلسی از بنیانگذاران مسیر جهاد و مبارزه بودبه گزارش ایکنا، دبیرکل حزب الله لبنان امروز، 12 مرداد در این مراسم تأکید کرد ما همه فرزندان علامه نابلسی هستیم و در غم از دست دادن او شریک هستیم.

وی افزود: به همه جهانیان اعلام می‌کنیم علامه نابلسی فقیه مجاهد، شاعر، ادیب، مربی و استاد حوزه، پژوهشگر، نویسنده‌ای در علوم انسانی مختلف و یکی از بنیانگذاران بزرگ مسیر جهاد و مبارزه بود.

نصرالله با اشاره به اینکه مواضع النابلسی در قبال بحرانهای سوریه، عراق و یمن، بسیار روشن و واضح بود و هیچ تعارفی در این زمینه نداشت، اظهار کرد: آمریکا در توطئه بزرگ خود قصد داشت، با تثبیت سلطه خود بر منطقه حضورش را افزایش دهد، ولی افرادی مانند النابلسی این توطئه را ناکام گذاشتند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: مشکل اصلی منطقه، مداخله مفتضحانه و همه‌جانبه آمریکا در همه امور است. در مقابل این مداخلات، با سیاست تسلیم در برابر اراده آمریکا روبرو هستیم.

سید حسن نصرالله بیان کرد که امروز دومین سالگرد وعده محقق نشده آمریکاست و تاکنون به دلیل ممنوعیت صدور گاز مصر و برق اردن توسط آمریکا، برق به لبنان نرسیده است؛ اما حزب الله کمک های ایرانیان را برای لبنان به ارمغان آورد، اما آمریکا مانع از دریافت این کمک ها توسط دولت لبنان شد.

وی افزود: باید خشم خود را به آمریکا، شیطان بزرگ نشان دهیم؛ آمریکایی که مستبد است و حتی برق را نیز از ملت مظلوم لبنان دریغ می‌کند.

وی افزود: آمریکا حتی از برق رسانی به مردم لبنان جلوگیری می کند و در همه امور با دخالت آشکار آن روبرو هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه اظهار کرد که ایالات متحده آمریکا از پرداخت بهای گاز از سوی عراق به دولت ایران جلوگیری می کند تا ایران برق عراق را قطع کند، سپس به مردم عراق بگوید: ببینید ایران با شما چه می کند.

وی همچنین گفت: همان کسانی که در جریان انفجار بندر بیروت، حزب الله را متهم کردند، می‌گویند که عامل رخدادهای اردوگاه آوارگاه فلسطینی عین الحلوه در لبنان، حزب الله است. ما مسئول درگیری در عین الحلوه نیستیم، بلکه به دنبال راه حلی برای آن هستیم. از همه طرفهای مسئول می‌خواهیم که این درگیری را متوقف کنند.

نصرالله تأکید کرد: آمریکا مانع اصلی پایان جنگ و برقراری آتش بس در جنگ در یمن است.
دبیرکل حزب الله افزود: اشغالگری آمریکا مانع دستیابی دولت سوریه به میادین نفت و گاز خود می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امکان راه‌حل دو کشوری در فلسطین در حال محو شدن است.
سید حسن نصرالله همچنین در باره مشکلات سیاسی داخلی در لبنان گفت: وقتی درباره ما می گویند که از محور مخالفان هستیم، افتخار می کنیم، زیرا این بدان معناست که ما برده و ابزار سفارت آمریکا نیستیم، بلکه شریف و ارباب خود هستیم.
وی اظهار کرد: منابع زیادی وجود دارد که می تواند برای خزانه لبنان پول هنگفتی ایجاد کند؛ وقتی می پرسیم چرا این کار را نمی کنید؟ پاسخ می آید که سفارت آمریکا مانع این کار می شود و نمی پذیرد.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر در لبنان به دنبال راه حل هستیم باید از حالت تسلیم شدن در برابر اراده و قلدرمآبی آمریکایی‌ها خارج شویم.

انتهای پیام

نظر شما