شناسهٔ خبر: 61633599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۵۷؛

خرید ۹ ایرباس و ۵ جمبوجت توسط هواپیمایی ملی ایران

صفحه نخست کیهان ۴۰ صفحه ای روز پنجشنبه ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۷ را مشاهده می کنید. این شماره کیهان که یک ویژه نامه به مناسبت هفتاد و سومین سالروز انقلاب مشروطه منتشر کرده است از به پیشواز ماه مبارک رمضان رفتن میلیونها مسلمان خبر داده و اینکه از نیمه شب فردا، ساعت، یکساعت به عقب کشیده می‌شود. تیتر یک این شماره روزنامه هم اختصاص دارد به حمله چریکهای فلسطینی به کنسولگری عراق در شهر کراچی پاکستان. تعطیلی سینماهای شهرستانها از هفته آتی نیز خبر دیگر کیهان است و این روزنامه با چاپ عکسی از آلونکهای تخریب شده در منطقه شهباز جنوبی تهران توسط ماموران شهرداری، از مجروح شدن ۱۳ نفر در این رخداد خبر میدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست کیهان ۴۰ صفحه ای روز پنجشنبه ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۷ را مشاهده می کنید. این شماره کیهان که یک ویژه نامه به مناسبت هفتاد و سومین سالروز انقلاب مشروطه منتشر کرده است از به پیشواز ماه مبارک رمضان رفتن میلیونها مسلمان خبر داده و اینکه از نیمه شب فردا، ساعت، یکساعت به عقب کشیده می‌شود. تیتر یک این شماره روزنامه هم اختصاص دارد به حمله چریکهای فلسطینی به کنسولگری عراق در شهر کراچی پاکستان. تعطیلی سینماهای شهرستانها از هفته آتی نیز خبر دیگر کیهان است و این روزنامه با چاپ عکسی از آلونکهای تخریب شده در منطقه شهباز جنوبی تهران توسط ماموران شهرداری، از مجروح شدن ۱۳ نفر در این رخداد خبر میدهد. به صفحه دوم روزنامه می رویم به خبری در رابطه با خرید ۹ ایرباس و ۵ جمبوجت توسط هواپیمایی ملی ایران برمی خوریم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230803_073933_553

هواپیمایی ملی قرارداد خرید ۶ فروند هواپیمای ایرباس را با شرکت سازنده امضاء کرد. شرکت سازنده از پاییز سال آینده [۱۳۵۸ شمسی] تحویل این هواپیماها را شروع خواهد کرد.

سپهبد علی محمد خادمی مدیر عامل هواپیمایی ملی ایران روز گذشته هنگام افتتاح چهارمین دفتر فروش هواپیمایی ملی ایران در اصفهان ضمن اعلام این مطلب اضافه کرد؛ علاوه بر خرید ۶ هواپیمای ایرباس، این شرکت حق خرید نوبت ۳ فروند هواپیمای ایرباس دیگر را در اختیار دارد که امید است بزودی آن خرید نوبت هم تبدیل به خرید قطعی شود. بنابراین تعداد کل این نوع هواپیماها تا سه سال آینده [۱۳۶۰ شمسی] به ۹ فروند برسد.

IMG_20230803_073933_226

هواپیمایی ملی علاوه بر خرید ۹ فروند هواپیمای ایرباس، برای افزایش پروازهای بین المللی خود اقدام به خرید ۵ فروند دیگر از هواپیمای جمبوجت ۷۴۷ از کمپانی بوئینگ کرده است و این هواپیماها از یکسال دیگر بتدریج در اختیار هواپیمایی ملی ایران قرار می‌گیرد.

با ورود این هواپیماها، پروازها به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت و اصفهان نیز مثل شیراز به پایتخت‌های کشورهای دیگر اروپا مربوط خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما