شناسهٔ خبر: 61632961 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

پای هوش‌ مصنوعی به اوبر هم کشیده شد!

اوبر با عرضه چت‌بات هوش مصنوعی، به فهرست بلندی از شرکت‌هایی می‌پیوندد که برای بهبود خدمات مشتریان، بازاریابی یا دیگر امور خود به سراغ این مدل‌های زبانی رفته‌اند. حالا باید ببینیم که این شرکت چگونه از این فناوری پرسروصدا در اپلیکیشن خود استفاده خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

دیجیاتو نوشت: مدیرعامل اوبر تأیید کرده است که این شرکت مشغول توسعه یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی برای اپلیکیشن خود است.

اوبر هم‌زمان با انتشار گزارش مالی اخیر خود که در آن از اولین سودآوری تاریخ این شرکت خبر داد، اعلام کرد که مشغول توسعه چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای اپلیکیشن خود است. بااین‌حال، دقیقاً مشخص نیست که این چت‌بات چه قابلیت‌هایی خواهد داشت.

به گزارش بلومبرگ، «دارا خسروشاهی»، مدیرعامل اوبر، در مصاحبه با برنامه Bloomberg Technology اعلام کرد که این شرکت مشغول توسعه یک چت‌بات هوش مصنوعی است. اگرچه اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست، اما او یادآور شد که این شرکت سال‌هاست از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در سیستم‌های خود استفاده می‌کند.

خسروشاهی گفت: «سال‌هاست که مشغول کار با سیستم‌های یادگیری‌های ماشینی و هوش مصنوعی بوده‌ایم. هر بار که یک تاکسی یا یک پیک برای شما پیدا می‌شود، الگوریتم‌ها این کار را ممکن می‌کنند. زمان، فاصله و بقیه چیزها همگی توسط یادگیری ماشینی محاسبه می‌شوند.»

 

اوبر هم مانند رقبا چت‌بات هوش مصنوعی می‌سازد

اوبر با عرضه چت‌بات هوش مصنوعی، به فهرست بلندی از شرکت‌هایی می‌پیوندد که برای بهبود خدمات مشتریان، بازاریابی یا دیگر امور خود به سراغ این مدل‌های زبانی رفته‌اند. حالا باید ببینیم که این شرکت چگونه از این فناوری پرسروصدا در اپلیکیشن خود استفاده خواهد کرد.

گفتنی است که رقبای اوبر نظیر DoorDash و Instacart هم درحال توسعه چت‌بات‌های خود هستند. DoorDash روی سیستمی موسوم به DashAI کار می‌کند که می‌خواهد سرعت سفارش‌ها را بالا ببرد و به کاربران در یافتن غذاهای مختلف در اپلیکیشن کمک کند.

شرکت Instacart نیز در ماه مه قابلیتی به نام Ask Instacart را عرضه کرد که از API شرکت OpenAI استفاده می‌کند و کاربران می‌توانند سؤالات مختلف خود را درباره تهیه غذا از آن بپرسند.

همان‌طور که گفتیم، اوبر امروز در گزارش مالی فصل دوم سال ۲۰۲۳ خود اعلام کرد که برای اولین‌بار به سود عملیاتی نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلاری رسیده است. بااین‌حال، این رقم کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران بود و قیمت سهام این شرکت را کاهش داد.