شناسهٔ خبر: 61626478 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

يونيورسياد 2023؛ دو فيناليست و کسب يک مدال برنز در تکواندو

صاحب‌خبر -
يونيورسياد 2023؛ دو فيناليست و کسب يک مدال برنز در تکواندو
خبرگزاری آریا-آناهیتا توکلی و میر هاشم حسینی به فینال تکواندو دانشجویان جهان راه یافتند و نرگس میر نورالهی به برنز قناعت کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در ادامه مسابقات تکواندوی امروز چهارشنبه 11 مرداد، آناهیتا توکلی تکواندوکار ایران در وزن  73+ کیلوگرم بعد از دو برد در مرحله نیمه نهایی با برتری 2 بر یک مقابل اسرا آکبولاک از ترکیه به فینال رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین صعود کرد.
توکلی اولین تکواندوکار زن ایران در مسابقات چنگدو و اولین بانوی ورزشکار کاروان علمداران است که مدال نقره خود را در این بازی‌ها قطعی کرده و در آستانه کسب مدال طلای بازی‌ها قرار دارد.
همچنین میر هاشم حسینی نماینده وزن 74- کیلوگرم تکواندو کشورمان در مرحله نیمه نهایی با برتری 2 بر صفر مقابل بوثویاک از فرانسه به دیدار فینال رقابت راه یافت.
حسینی در فینال رو در روی  سیو یانگ از چین قرار خواهد گرفت.
 نرگس میر نورالهی دیگر تکواندوکار کشورمان در وزن 62- کیلوگرم ایران با برتری برابر نمایندگان برزیل و کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی در دیدار با فروزا سادیکووا از ازبکستان دو بر صفر مغلوب شد و به نشان برنز این بازیها اکتفا کرد..
 میر نورالهی اولین مدال تکواندوی مبارزه زنان در بازیهای یونیورسیاد را کسب کرد. این ششمین مدال بانوان ایران در یونیورسیاد چنگدو است.

نظر شما