شناسهٔ خبر: 61612563 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

گروه‌های فلسطینی: اتفاقات تاسف بار عین الحلوه در خدمت رژیم صهیونیستی است

گروه‌های مقاومت فلسطین با اعلام مخالفت با درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه، این درگیری‌ها را خدمتی به رژیم صهیونیستی و بخشی از تلاش‌های ابزارهای فتنه‌گر داخلی و خارجی ارزیابی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه خبری العهد، در بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین آمده است: جنگ داخلی در عین الحلوه خطر بزرگی برای امنیت و ثبات ملت‌ ما در اردوگاه‌ها و توهین بزرگی به مساله ما و وجهه فلسطینی‌ها و اردوگاه‌های آنهاست که تصویری از استقامت و فداکاری غرور را ترسیم کرده‌اند.

در این بیانیه تاکید شده است: این حوادث تلخ خدمتی به رژیم صهیونیستی و بخشی از تلاش ابزارهای فتنه داخلی و خارجی است که به دنبال ایجاد ناآرامی و اختلاف در اردوگاه‌های فلسطینی به ویژه در لبنان برای ضربه زدن به مساله آوارگان هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه از تصمیم گیرندگان در اردوگاه عین الحلوه خواستند که مسوولیت‌های خود را در رفع شکاف و اختلافات، توسل به زبان منطق، عقل و گفت‌وگو برای پایان دادن به بحران و تلاش برای هدف گرفتن اسلحه به سمت رژیم اشغالگر بر عهده بگیرند.

درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه لبنان با بکارگیری سلاح های سنگین شدت گرفته است.

به گزارش رسانه های لبنانی، این درگیری ها که از شنبه شب و پس از ترور یکی از افسران ارشد جنبش فتح و سه نفر از محافظانش در داخل اردوگاه آغاز شد، امروز (سه‌شنبه) شدت گرفته است.

درگیری در اردوگاه عین الحلوه تاکنون ۱۱ کشته و بیش از ۶۰ زخمی برجای گذاشته است و ۶۰ درصد ساکنان این اردوگاه، منازل خود را ترک کرده اند.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان روز دوشنبه گفت: ما نمی پذیریم که لبنان به میدان تسویه حساب های خارجی قرار گیرد.

«نجیب میقاتی» افزود: ارتش لبنان به وظیفه خود برای کنترل اوضاع در عین الحلوه عمل می کند و آنچه درجریان است، اردوگاه را به کانونی خارج از کنترل دولت تبدیل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: یک آتش بس جدی در اردوگاه عین الحلوه برقرار شده است ولی برخی طرف های خارج از توافق، آن را نقض می کنند.

نظر شما