شناسهٔ خبر: 61606203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت منات آذربایجان امروز 10 مرداد 1402/ مسیر صعودی با شیب کم ادامه دارد

قیمت منات آذربایجان امروز 10 مرداد 1402 با نوسانات اندکی روبروست. با این حال ارز رایج جمهوری آذربایجان نسبت به روز گذشته با افزایش روبرو بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت منات آذربایجان امروز 10 مرداد 1402 به 29 هزار و 300 تومان رسیده است. این ارز طی روزهای گذشته روند افزایشی را طی کرده است.

به این ترتیب در حالی که قیمت منات آذربایجان در نخستین روز مردادماه 28 هزار و 610 تومان بوده است، اکنون با قیمت 29 هزار و 300 تومان از سوی واسطه‌ها به فروش می‌رسد و با قیمت 28 هزار و 200 تومان نیز توسط آنان خریداری می‌شود.

در حالی قیمت منات آذربایجان از ابتدای مردادماه افزایشی شده است که بررسی روند این ارز طی ماه‌های گذشته نشان می‌دهد مسیر منات آذربایجان عموما با نوسانات کاهشی روبرو بوده یا در بهترین حال روندی ساید داشته است. با این حال اما طی روزهای اخیر منات آذربایجان خود را یک کانال بالا کشیده و به قیمت 29 هزار و 300 تومان رسیده است.

گفتنی است منات یکای پول رسمی جمهوری آذربایجان می‌باشد. مقدمه چینی‌های تهیه منات آذربایجان در دوران ریاست «ایاز مطلب اف» اولین رئیس‌جمهوری این کشور شروع گشت و چاپ پول‌ها در دوران ریاست «ابوالفضل ایلچی‌بیگ» تحقق یافت. اولین دوره چاپ منات پس از کسب استقلال آذربایجان در ۱۵ اوت سال ۱۹۹۲ به انتشار رسید. طراح اولین طرح‌های منات «الدار میکاییل زاده» است. منات جمهوری اذربایجان یکی از با ارزش ترین پول های جهان پس از تبدیل به ریال ایران است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظر شما