شناسهٔ خبر: 61605581 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نحوه صعود تیم ها در مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان

نحوه صعود تیم‌ها در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان کرواسی ۲۰۲۳ مشخص شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما به نقل از فدراسیون هندبال نحوه صعود تیم‌ها در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان کرواسی ۲۰۲۳ به شرح زیر است.نحوه صعود تیم ها در مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان
 
الف - مسابقات قهرمانی نوجوانان پسر جهان در قالب ۸ گروه ۴ تیمی برگزار خواهد شد و دو تیم برتر از هر گروه به دور اصلی مسابقات صعود کرده و مجددا در چهار گروه قرار خواهد گرفت به نحوی که تیم‌های اول گروه‌های A، B، C، D، E، F، G و H در قالب یک گروه چهار تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت. تیم‌های سوم و چهارم نیز به جام ریاست جمهوری خواهند رفت.
نحوه صعود تیم ها در مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان
لازم به ذکر است امتیازات کسب شده در مراحل مقدمماتی در دور بعد نیز محاسبه خواهد شد و تیم‌هایی که در دور مقدماتی هم گروه بوده‌اند در مرحله بعد مقابل یکدیگر قرار نخواهند گرفت. در صورت صعود ایران به مرحله اصلی مسابقات با دو تیم اول گروه G که شامل آرژانتین، آلمان، عربستان سعودی و آمریکا هست هم گروه خواهد شد.
 
ب - سپس دو تیم اول هر گروه دور اصلی به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهند یافت و با برگزاری چهار مسابقه، تیم‌های برنده به مرحله نیمه نهایی و تیم‌های بازنده برای کسب مقام پنجم تا هشتم رقابت خواهند کرد ضمن اینکه تیم‌های سوم و چهارم نیز برای کسب مقام نهم تا شانزدهم بازی خواهند کرد.
 
پ -، اما تیم‌های سوم و چهارم گروه‌های مقدماتی نیز برای کسب مقام ۱۷ تا ۳۲ مجددا در ۴ گروه قرار خواهد گرفت به نحوی که تیم‌های سوم و چهارم گروه‌های A، B، C، D، E، F، G و H در قالب یک گروه چهار تیمی با هم مسابقه خواهند داد. در این دوره هم نتایج و امتیازات دور قبل محاسبه شده و تیم‌های هم گروه دور مقدماتی با هم مسابقه نخواهند داد.
نحوه صعود تیم ها در مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان
در ادامه تیم‌های اول جام ریاست جمهوری برای رده ۱۷ تا ۲۰، تیم‌های دوم برای رده‌های ۲۱ تا ۲۴، رده سوم برای مقام ۲۵ تا ۲۸ و تیم‌های چهارم برای کسب رتبه ۲۹ تا ۳۲ به رقابت خواهند پرداخت.
 

نظر شما