شناسهٔ خبر: 61585794 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرملین: هیچ زمینه‌ای برای مذاکرات صلح با کی‌یف وجود ندارد/ ناکامی ضدحملات اوکراین

تهران- ایرنا- کاخ کرملین اعلام کرد که در حال حاضر هیچ زمینه‌ای برای مذاکرات صلح با اوکراین وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) همچنین اضافه کرد که ضدحملات اوکراین آنطور که برنامه ریزی شده، نتیجه نداشته و منابع ناتو هدر رفته است.

وی گفت: ضدحملات اوکراین آنطور که برنامه ریزی شده، نتیجه نداشته و منابع چند میلیارد دلاری ناتو به صورت غیرموثر و بی‌هدف خرج می‌شود.

پسکوف افزود: سیاست آمریکا در قبال اوکراین در تعارض با استانداردهای بین المللی است و منجر به تخریب بیشتر امنیت در اروپا خواهد شد.

این مقام ارشد روس در رابطه با حمله پهپادی کی‌یف به یک منطقه تجاری در مسکو به خبرنگاران گفت که روسیه اقدام‌های بیشتری را برای دفاع از حملات پهپادی اوکراین انجام خواهد داد.

سخنگوی کرملین همچنین از تمام طرفین در کشور نیجر که هفته گذشته شاهد دستگیری محمد بازوم رئیس جمهوری این کشور بوده، خواست تا خویشتن‌داری کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال به تازگی گزارش داده که عربستان سعودی به زودی در ماه اوت میلادی میزبان مذاکرات صلح اوکراین در جده خواهد بود و واشنگتن و اروپا امیدوارند این مذاکرات که روسیه در آن حضور ندارد، به حمایت بین المللی از شرایط صلح به نفع اوکراین منجر شود. 
 
به نوشته این روزنامه آمریکایی، عربستان سعودی قرار است در اوایل ماه آینده میلادی میزبان مذاکرات صلح با حضور کشورهای غربی، اوکراین و کشورهای مهم در حال توسعه از جمله هند و برزیل باشد. 
 
بر اساس این گزارش، این نشست با مشارکت مقام‌های ارشد از ۳۰ کشور جهان در روزهای ۵ و ۶ اوت در جده برگزار خواهد شد. 
 
این مذاکرات همزمان با تشدید تلاش اروپا و واشنگتن برای افزایش حمایت بین‌المللی از خواسته‌های صلح اوکراین انجام خواهد شد. 
 
این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ششم مرداد ماه  در نشست اجلاس سران روسیه و آفریقا گفت که مسکو برای مذاکرات صلح آماده است ولی غرب نمی‌خواهد چنین مذاکراتی برگزار شود.

نظر شما