شناسهٔ خبر: 61583118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کرمان سرآمد در تولید مهارت

پیش بینی می شود بیش ازدو میلیون دانش اموز،سرباز و متقاضیان عمومی اموزشهای فنی و حرفه ای را در دو سال اینده فراگیرند

صاحب‌خبر -

هفته منتهی به ششم مرداد ماه؛ یعنی "روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای" فرصتی برای جلب توجه جامعه فعال به ارزش مهارت است.امروزه داشتن مهارت یکی از ملاک های اصلی داشتن شغل برای متقاضیان است.

به گفته سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با توجه به نیاز واحدهای مختلف صنعتی و معدنی و همچنین بازار، آموزش بیش از ۵۰۰ کد رشته مهارتی در برنامه‌های این اداره کل قرار گرفته است.

شهرکی افزود دوره‌های کاربردی فنی و حرفه‌ای بین یک هفته تا ۱۰ ماه طول می‌کشد و پس از پایان دوره به متقاضیان مدرک معتبر اعطا و بر اساس مدرک به متقاضیان نیز تسهیلات آسان پرداخت می‌شود.

وی افزود دوره‌های برگزار شده در مراکز این اداره به صورت رایگان می‌باشد و علاوه بر آموزش مهارت‌های مورد نیاز به متقاضیان عمومی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان و دانش آموزان نیز در قالب طرح تابستانه مهارت در دستور کار قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود در سه سال آینده بیش از ۲ میلیون دانش آموز کشور در این دوره‌ها حاضر شوند.

گزارشی از محمدی:

<div id="video-display-embed-code_9956157"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3931626/9956157?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما