شناسهٔ خبر: 6157759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نوروزی به «خبرگزاری دانشجو» خبر داد:

یک نفر مشکوک به آنفولانزای مرغی در مازندران در گذشته است

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی در خانه ملت در استان مازندران یک نفر مشکوک به آنفولانزای مرغی در گذشته است.

صاحب‌خبر -

رحمت الله نوروزی، نماینده مردم گلستان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص ورود مرغ های آلوده به انفولانزای مرغی از مرز آستاراخان به کشور گفت: بی تدبیری مسئولان دامپزشکی باعث شد تا در ماه اول چهارکانون در مازندران و بعد از آن تعداد بیشتری از از کانون های دیگر این بمیاری شیوع پیدا کند.

 

وی در ادامه با بیان این مطلب که صنعت مرغداری استان مازندران با مشکل مواجه شده است اظهار کرد: با هزینه نهادها و قمیت مرغی که امروز عرضه می شود رکودی در صنعت مرغ را در استان گلستان داریم.

 

عضو کمیسیون کشاروزی مجلس بیان کرد: امروز مرغداران استان های مازندران،گیلان و گلستان بخاطر بی تدبیری مسئولان دامپزشکی دچار ضرر سنیگینی می شود و از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردیم که در این خصوص  پیگیری های عاجلی انجام شود.

 

این نماینده استان گلستان در خانه ملت تصریح کرد: بعد از تعطیلات مجلس وزیر جهاد کشاورزی باید در کمیسیون کشاورزی حضور یابد و به سوالات و درخواست های نمایندگان توضیحاتی را ارائه دهد و بیان کند برای رفع نگرانی ها چه اقداماتی را تاکنون انجام داده است.

 

 نورزی با تأکید بر این مطلب که در سازمان دامپزشکی مسئولان بی تدبیری وجود دارند که به حقوق شهروندان اهمیتی قائل نیستند گفت: اگر بی تدبیری نبود امروز با این همه رکود و مشکلات در صنعت مرغ در شمال کشور موجه نبودیم.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: باید مسئولان دامپزشکی از ورود آن از مرزهای شمالی پیش گیری می کردند اما متاسفانه این موضوع صورت نگرفته شده چرا که این موضوع آنفولانزای مرغی آذربایجا و دیگر مناطق شمالی ایران را فرا گرفته است ولی تاکنون از مسئولان شعار شنیده ایم و عملی قابل قبول از مسئولان دیده نشده است.

 

به گفته نوروزی در استان مازندران یک نفر مشکوک به آنفولانزای مرغی کشته شده است.

 

این نماینده مردم گلستان در خانه ملت اظهار داشت: در بحث گوجه فرنگی و سیب زمینی انتظار داشتیم وزارت جهاد کشاورزی اقدام به موقعی داشته باشد اما شاهد هستیم محصول گوجه فرنگی در دست کشاورزان مانده است و بسیاری از کشاورزان زمین خود را با محصولش شخم زده اند و تدبیری در این زمینه از سوی مسئولان کشاورزی ایجاد نشده است.

 

نوروزی در ادامه به فرمایشات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری که بارها بیان کرده اند که ایران باید در قطب کشاورزی و دامپروری به استقلال دست یابد. اما واقعا در طی این چند سال بعد از انقلاب نتوانستیم نگاه جامع و خوبی را داشته باشیم و مسئولان از استقلال بخش ی در این حوزه گریزان هستند.

نظر شما