شناسهٔ خبر: 61567045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی برای هشتم و نهم مرداد

سازمان هواشناسی با پیش بینی رشد ابرهای همرفتی در برخی مناطق کشور، برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، روز یک‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان وهشدار نارنجی هواشناسی برای هشتم و نهم مرداد جنوب غرب کرمان و روز دوشنبه در شمال، غرب و شرق هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب غرب کرمان، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گردوخاک را شاهد خواهیم بود.

بر این اساس آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، بروز اختلال در سفرهای بین شهری و ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، برخورد صاعقه و ایراد خسارت به سازه‌های موقت و محصولات زراعی و باغی محتمل است.

به هموطنان توصیه می شود از هرگونه توقف، تردد و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها اجتناب کنند؛ عشایر نیز از چرای دام و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و ارتفاعات خودداری ورزند؛ در عبور و مرور از نواحی مرتفع یا در سفرهای بین شهری احتیاط صورت گیرد؛ از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل و در فعالیت های کشاورزی تمهیدات لازم اتخاذ شود.

نظر شما