شناسهٔ خبر: 61550023 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

تشکیل شورای رقابت صوت‌و‌تصویر فراگیر توسط ساترا

آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -
شورای رقابت صوت‌و‌تصویر فراگیر در فضای مجازی با هدف تنظیم و نظارت بر رقابت در صنعت مدیا و رسانه‌ها با حضور مدیران ساترا و نمایندگان شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مجمع «رصتا» تشکیل شد.
 
 
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، مصطفی برهانی، مشاور رئیس ساترا و مدیر تنظیم فضای رقابت سازمان صداوسیما در این مورد گفت: «شورای رقابت فضای مجازی با حضور رئیس ساترا، معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌و‌کار این سازمان و نمایندگان شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مجمع «رصتا» برگزار شد. شورای رقابت صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای تنظیم و نظارت بر رقابت در صنعت مدیا و رسانه‌ها تشکیل شده است. این شوراها در بسیاری از کشورها وجود دارند و مسوولیت‌های مختلفی بر عهده آن است.»
 
پیشگیری از تبعیض و تحریف رقابت، ممنوعیت تصاحب و تعاملات غیرقانونی، حفظ تنوع رسانه‌ای و حفظ منافع مصرف‌کنندگان از جمله وظایف این شورا اعلام شده است. برهانی در ادامه سایر مسوولیت‌های شورای رقابت را برشمرد و خاطرنشان کرد: «بررسی و تحقیق درباره تخلفات رقابتی، رسیدگی به شکایات و اختلافات رقابتی، پیشگیری از تحریم‌ها و سوءاستفاده از قدرت بازار، تنظیم قوانین و مقررات رقابتی، اعمال قوانین رقابت، ارائه راهنمایی و مشاوره و ترویج رقابت جزو مسوولیت‌های این شورا به‌شمار می‌رود.» به گفته او نظارت بر رقابت در پلتفرم‌های انتشار محتوا یک مساله مهم است که در سال‌های اخیر مورد توجه بیشتری از سوی حکومت‌ها و نهادهای قانونی جهانی قرار گرفته است. به باور او این پلتفرم‌ها، مانند شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ویدئوهای آنلاین و سایر سرویس‌های مشابه، به کاربران امکان انتشار و مصرف محتوا را می‌دهند و در بسیاری از کشورها، نهادهای نظارتی و قانونی تلاش می‌کنند رقابت را در این پلتفرم‌ها حفظ کنند و به برطرف کردن موانعی که ممکن است برای رقابت سالم و عادلانه وجود داشته باشد بپردازند.

نظر شما