شناسهٔ خبر: 61542773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ابراز تأسف سوئد از سوء استفاده از قانون برای هتک حرمت قرآن

وزیر امور خارجه سوئد در تماس تلفنی با همتای عربستانی خود از سوء استفاده از قانون اساسی این کشور برای هتک حرمت قرآن ابراز تأسف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد در تماس تلفنی باهمتای سعودی خود «فیصل بن فرحان» از سوء استفاده از قانون اساسی سوئد درباره آزادی بیانیه ابراز تأسف کرد و گفت: برای توقف همه اقدامات توهین آمیز نسبت به ادیان تلاش می شود.

 

بیلسترو اعلام کرد: کشورش همه تلاش‌ها برای سوزاندن قرآن کریم را محکوم می کند و از اقدام برخی از افراد از سوء استفاده مجوز قانون اساسی درباره آزادی بیان متاسف است.

 

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه عربستان دوباره تمام تلاش‌ها برای توهین به قرآن کریم را رد کرد و خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای توقف این اقدامات افراطی است که احساسات مسلمانان را خدشه دار می کنند.

 

 وی در این تماس تاکید کرد: حوادث مکرر آتش زدن نسخه های قرآن کریم به دامن زدن به نفرت کمک می کند و تلاش ها برای گفتگو بین مردم و تمدن ها را محدود می کند.

 

این در حالی است که مقامات سوئدی کمتر از یک ماه دوبار اجازه سوزاندن قرآن را دادند که این مسئله محکومیت گسترده مسلمانان را درپی داشت.

 

آژانس مهاجرت سوئد در حال بررسی مجدد اجازه اقامت اعطا شده به «سلوان مومیکا» پناهنده عراقی است که در چند هفته اخیر در استکهلم به قرآن کریم اهانت کرده و خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته است.

پایان پیام/44

نظر شما