شناسهٔ خبر: 61542389 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور ۲۵۰۰ قبض جریمه در طرح جناغی‌های پلیس راهور تهران بزرگ

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ابتدای سال تا کنون، پلیس راهور تهران بزرگ برای رانندگان در طرح جناغی‌ها حدود ۲ هزار و ۵۰۰ برگه جریمه صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

صدور ۲۵۰۰ قبض جریمه در طرح جناغی‌های پلیس راهور تهران بزرگسرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با بیان اینکه طرح جناغی‌ها یک طرح ابتکاری پلیس راهور تهران بزرگ بود که در کل کلانشهر تهران، اجرا شد و هم اکنون به سایر استان هانیز بسط و گسترش پیدا کرده است افزود: هدف اصلی این طرح، ایجاد نظم و انضباط در تردد خودرو‌ها است و هر چه نظم در سطح معابر بیشتر باشد تصادفات و حوادث کمتر می‌شود و هر چقدر هم که تصادفات کمتر شود کنترل جریان ترافیک سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در طرح جناغی‌ها کسی که در صف ایستاده و منتظر ورود به داخل خروجی و رمپ است و مشاهده می‌کند که بقیه هم به همین صورت و مرتب توقف کرده اند، آرامش بیشتری را در رانندگی خواهد داشت، ولی اگر در این لحظه راننده‌ای زرنگ بازی کند و بخواهد این صف را دور زده و از جلوتر وارد شود، جریمه می‌شود، زیرا با این رفتار راننده‌ای هم که منظم توقف کرده را آزار می‌دهد.
سرهنگ شریفی گفت: این دست رانندگان مسیر اصلی کل بزرگراه‌ها را به اصطلاح بریده و به ناگاه و بدون زدن راهنما وارد صف دیگر رانندگان که از قبل برای ورود و یا خروج در رمپ‌ها توقف داشته اند می‌شود و نظم این محدوده را برهم زده و باعث تصادف می‌شوند.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ساعت‌های اجرای طرح جناغی‌ها را از ساعت ۶ تا ۰۸:۳۰ صبح و بعداز ظهر‌ها نیز از ساعت ۱۶ تا حوالی ۲۰ اعلام کرد که در شهر تهران اجرا می‌شود.

نظر شما