شناسهٔ خبر: 61536909 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

۳۵۰ دستگاه آمبولانس کاملاً فرسوده هستند

هر مأموریت هوایی برای اورژانس تهران چقدر هزینه دارد؟

خبرگزاری تسنیم

رئیس اورژانس استان تهران از فرسودگی ۳۵۰ دستگاه آمبولانس در اورژانس استان تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به انجام نیمی از مأموریت‌های اورژانسی استان تهران با موتورلانس‌ها، از فرسودگی ۳۵۰ دستگاه آمبولانس در اورژانس استان تهران خبر داد و گفت: هر مأموریت هوایی برای اورژانس تهران حداقل ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

محمداسماعیل توکلی رییس اورژانس تهران درباره اقدامات اورژانس تهران برای کاهش مدت زمان رسیدن بر بالین بیماران و مصدومان حوادث گفت: استقرار موتورلانس‌ها در تهران به شدت زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران را کاهش داده و به ۱۱ دقیقه رسانده است و با توسعه این ناوگان می‌توان زمان رسیدن تکنسین اورژانس بر بالین بیماران را کاهش داد. نیمی از مأموریت‌های استان تهران را موتورلانس‌ها انجام می‌دهند و در مجموع در استان تهران ۲۰۰ دستگاه موتورلانس وجود دارد که ۱۶۸ دستگاه آن در کلانشهر تهران و مابقی در شهرستان‌ها مستقر هستند.

توکلی ادامه داد: در حال حاضر حداقل ۱۰۰ دستگاه موتورلانس دیگر در تهران نیاز داریم. باید در استان تهران تعداد ۹۰۰ دستگاه آمبولانس داشته باشیم، اما در حال حاضر ۵۴۰ دستگاه آمبولانس داریم که از این تعداد نیز ۳۵۰ دستگاه کاملاً فرسوده هستند.

وی با اشاره به وجود دو پایگاه اورژانس هوایی در استان تهران بیان کرد: در حال حاضر اورژانس هوایی در بوستان ولایت و شهرری راه‌اندازی شده و در تلاش هستیم که اورژانس هوایی را در پردیس نیز راه‌اندازی کنیم.

توکلی تصریح کرد: هر پرواز بالگرد اورژانس بسته به نوع مأموریت، حداقل ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد؛ در هفته گذشته ۱۷ سورتی پرواز داشته‌ایم که هزینه زیادی را برای اورژانس دارد، اما این خدمات برای مردم به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما