شناسهٔ خبر: 61536251 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تاخیر در سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین در پی حمله وزیر افراطی به مسجد الاقصی

بحرین اعلام کرد سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به این کشور که قرار بود هفته آینده انجام شود، به ماه سپتامبر موکول شده است. محافل صهیونیستی حمله روز گذشته ایتمار بن گویر، وزیر افراطی این رژیم به مسجد الاقصی را عامل این تاخیر دانسته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، بحرین از تعویق سفر هفته آینده الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به منامه، پایتخت این کشور خبر داد.

در حالی که بحرینی‌ها دلیل این تاخیر را عدم حضور پادشاه در این کشور طی یک هفته آینده عنوان می‌کنند، اما به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، محافل اسرائیلی معتقدند که دلیل واقعی این امر حمله ایتمار بن گویر وزیر افراطی به مسجد الاقصی است که با محکومیت بین‌المللی روبرو شده است. 

در بحبوحه محکومیت گسترده هجوم بن گویر به مسجد الاقصی از سوی فلسطین، عربستان سعودی، امارات، اردن و سایر کشورها سفر کوهن به سپتامبر موکول شده است.

ایالات متحده یورش بن گویر به الاقصی را محکوم کرد و روز پنجشنبه اعلام کرد هرگونه اقدام یا لفاظی یکجانبه‌ای که وضعیت موجود را تهدید کند غیرقابل قبول است. کشورهای عربی هجوم بن گویر افراطی به مسجد الاقصی را محکوم کردند و آن را اقدامی تحریک آمیز علیه مسلمانان سراسر جهان و نقض آشکار و غیرقابل قبول قوانین بین‌المللی و وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در بیت المقدس دانستند.

بن گویر دیروز پنجشنبه در میان حفاظت شدید امنیتی پلیس اشغالگر به مسجد الاقصی یورش برد؛ این سومین ورود وزیر راست‌گرای افراطی از زمان روی کار آمدن وی در دولت بنیامین نتانیاهو است. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز در این زمینه به نقل از منابع محلی گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در دسته‌های مختلف تحت تدابیر شدید امنیتی به مناسبت به اصطلاح سالروز تخریب معبد کذایی یهودیان وارد مسجدالاقصی شده و مراسم‌های تلمودی را در داخل آن بجای آوردند.

همزمان با تعرض شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مصلای قبه‌الصخره یورش برده و یکی از کارکنان اداره اوقاف اسلامی قدس را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

تشکیلات خودگردان فلسطین هجوم بن گویر به الاقصی را یک موضوع خطرناک دانست که در کنار جنایات شهرک‌نشینان در کشتار و آتش زدن منازل فلسطینیان، باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود.  

انتهای پیام

نظر شما