شناسهٔ خبر: 61530666 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیام رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مناسبت عاشورای حسینی:

اولین انگیزه قیام امام حسین(ع) ایستادن مقابل بدعت گذاری‌های بود

حسن صادقی در پیامی اعلام کرد: واقعه عاشورا، یادآور حماسه انسان‌های آزاده و ثابت قدمی است که عاشقانه در راه پیروزی حق گام برداشته و به وصل الهی لبیک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با انتشار پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت. 

 متن پیام به شرح ذیل است: 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» 

واقعه عاشورا، یادآور حماسه انسان‌های آزاده و ثابت قدمی است که عاشقانه در راه پیروزی حق گام برداشته و به وصل الهی لبیک گفتند. 

امروز بیش از ۱۴ قرن از واقعه بزرگ کربلا می‌گذرد، اما نام و آوازه بزرگمردی و رشادت مردان و زنان بزرگی که در این واقعه عظیم حضور یافتند همچنان بر تارک تاریخ خوش می‌درخشد و ایستادگی و مقاومت آزادگان کربلا در تاریخ ثبت و جاودانه شده است و همه ما باید بر هر مسند و با هر مسلکی هستیم، از منش و هدف آن عزیزان که در راس آن‌ها پرچم سید و سالار شهیدان به اهتزاز در آمده است، الگوبرداری کنیم و در مسیر حق و حقانیت گام برداریم. 

کربلا صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی و شهادت طلبی بوده و برای ما تنها یک حادثه نیست، بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغاز فصل آزادگی است. 

قیام حضرت امام حسین (ع) در راستای احیای فریضه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه، ایستادن مقابل بدعت گذاری‌های یزید، حق طلبی و ایستادگی در مقابل ظلم و استبداد بود که به ما درس ایمان، آزادگی و ایثار می‌آموزد. جامعه کارگری نیز به تأسی از سیره سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، حق طلب خواهند بود و تسلیم تبعیض و بی‌عدالتی نخواهند شد. 

فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا و ۷۲ تن از یاران با وفایش را به ملت مسلمان ایران و تمامی ارادتمندان آن حضرت به ویژه جامعه کارگری کشور تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال آگاهی و توانایی فهم فلسفه عاشورا را برای ادامه راه سرور و سالار شهیدان مسئلت دارم. 

حسن صادقی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

 

نظر شما