شناسهٔ خبر: 61530227 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سازمان ملل: اوضاع کرانه باختری وخیم است

دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه اوضاع کرانه باختری را وخیم توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، خالد خیاری در نشست شورای امنیت که درباره فلسطین برگزار شد گفت: در یک ماه گذشته در کرانه باختری ۲۵ فلسطینی از جمله ۵ کودک کشته شده اند و نیرو‌های امنیتی اسراییل ۲۴۹ فلسطینی را هم مجروح کرده اند. در حمله سه هفته پیش هواپیما‌های بدون سرنشین اسراییل به همراه هزار نیروی زمینی اش به اردوگاه جنین هم، ۱۲ فلسطینی از جمله ۴ کودک کشته شدند. این وضع، نگران کننده است.

در این جلسه نماینده رژیم صهیونیستی بدون آنکه درباره جنایات اخیر این رژیم توضیحی دهد، از شورای امنیت خواست درباره آنچه او تهدیدات ایران و متحدانش در منطقه خواند جلسه اضطراری تشکیل دهد.

نماینده کشورمان هم در واکنش به این سخنان، این حرف‌ها را جعل و دروغ همیشگی این رژیم برای منحرف کردن حواس‌ها از جنایاتش توضیف کرد و گفت: مایه تاسف است که شورای امنیت با سکوت خود قطعنامه‌های سازمان ملل را بی اثر کرده و مردم فلسطین را در مقابل جنایات این رژیم به حال خود رها کرده است. مساله فلسطین فقط با پایان دادن به اشغالگری و به رسمیت شناختن حقوق مسلم ملت فلسطین قابل حل است.

<div id="video-display-embed-code_9942779"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3928466/9942779?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما