شناسهٔ خبر: 61510757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۴ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی از مخالفت رهبری با سفیر شدن وردی نژاد در روسیه

هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از مرداد ماه سال ۱۳۷۸ نوشت: امشب مصاحبه ای با منوچهر محمدی پخش شد با اعتراف های جدید ولی غیر مهم. آقای فریدون وردی نژاد مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی آمد از مخالفت رهبری با سفارت او در روسیه اظهار ناراحتی کرد به خصوص که مسلم شده در خبرگزاری ایرنا هم ماندنی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۷۸ نوشت: ...عصر دکتر حسن روحانی دبیر شورایعالی امنیت ملی با پیغام آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور آمد برای مشاوره در مورد پیام آمریکا و کیفیت جواب و برخورد و از قول آقای خاتمی گفت رهبری هم برخلاف موارد گذشته احساس نگرانی دارند و اجازه داده اند در شورای عالی امنیت ملی مساله آمریکا همه جانبه بررسی شود و پیشنهادشان این است که من هم شرکت کنم. گفت سعودی‌ها در سفر آقای کمال خرازی وزیر امور خارجه در این باره حرفی نزده اند من گفتم‌ به احتمال قوی از پیام بی خبر هستند و عمدا خواسته اند از طریق دیگری باشد‌ و ممکن است در این کار شریک باشند برای گرفتن امتیاز از ایران. در مورد جزایر سه گانه به آقای خرازی گفته اند ممکن است آمریکا مساله جزایر را بهانه ای برای امتیاز بیشتر و مزاحمت برای ایران کند. گفتم‌ با توجه به ژست تهدید نباید از ما ضعف ببینند و اگر کوتاه بیاییم فشار را بیشتر می کنند‌.

در مورد گزارش کمیته هم گفت هنوز به جمع بندی درستی در مورد کوی دانشگاه نرسیده است و نظرات سیاسی متضاد مانع جمع بندی است. آقای خاتمی هم تلفنی درباره همین مسائل صحبت کرد و در مورد محکومیت آقای سیدمحمد موسوی خوئینی ها مدیر مسئول روزنامه سلام در دادگاه ویژه روحانیت و عوارض آن اظهار نگرانی کرد.

امشب مصاحبه ای با منوچهر محمدی پخش شد با اعتراف های جدید ولی غیر مهم. آقای فریدون وردی نژاد مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی آمد از مخالفت رهبری با سفارت او در روسیه اظهار ناراحتی کرد به خصوص که مسلم شده در خبرگزاری ایرنا هم ماندنی نیست.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما