شناسهٔ خبر: 61489490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مصر کاردار سوئد را در اعتراض به هتک حرمت قرآن احضار کرد

وزارت خارجه مصر کاردار سوئد را برای محکوم کردن اقدامات اخیر در سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم احضار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه مصر امروز (سه‌شنبه، ۲۵ ژوئیه) اعلام کرد این کشور کاردار سوئد را برای محکوم کردن اقدامات اخیر در سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم احضار کرد. 

به گزارش رویترز، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: مصر کاردار (سوئد) را از محکومیت شدید و رد کامل وقایع مایه تاسف و مکرر سوزاندن و سوءاستفاده از نسخه‌های قرآن کریم مطلع کرد. 

امروز همچنین در ادامه اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان جهان در کشورهای اروپایی، پنج فرد عضو یک گروه افراطی در برابر سفارت مصر در کپنهاگ پایتخت دانمارک اقدام به قرآن‌سوزی کردند. سومین اقدام مشابه در دانمارک در کمتر از یک هفته بعد از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است. 

پیش‌تر، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان آن شده بود.

همچنین دیپلمات‌ها و سیاستمداران مصری خواستار تصمیم‌گیری قاطعانه و فوری کشورهای اسلامی در واکنش به هتاکی به قرآن کریم در سوئد شده و بر ضرورت اخراج سفرای سوئد، تحریم روابط اقتصادی با آن و شکایت از آن نزد دادگاه‌های بین‌المللی تاکید کرده بودند.

هتاکی‌های اخیر علیه مقدسات اسلامی ابتدا با هتک حرمت به قرآن کریم توسط «سلوان مومیکا» سوئدی عراقی‌تبار در مقابل سفارت عراق در سوئد و با مجوز پلیس این کشور آغاز شد.

وزارت امور خارجه عراق دوشنبه در واکنش به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در دانمارک، این اقدام را به‌شدت محکوم کرد و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست در آنچه آزادی بیان‌ می‌خوانند، تجدیدنظر کنند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران درباره سلوان مومیکا عنصر هتاک به قرآن کریم در سوئد اطلاعیه‌ منتشر کرد و  خبر داد که این فرد به دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی مرتبط بود. طبق بیانیه این وزارتخانه، همزمانی پروژه‌ی جنایتکارانه‌ هتک کلام‌الله مجید توسط مومیکا در سوئد با جنایت بزرگ صهیونیست‌ها علیه ساحلِ غربی و جنینِ مظلوم برای انحراف توجه افکار عمومی مسلمانان از آن جنایت وحشیانه بود.

پایان پیام/

نظر شما