شناسهٔ خبر: 61479997 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

«مادرانه‌ای برای پدر»؛ روایت قاب‌های خالی زندگی‌هایمان است

نویسنده نمایشنامه «مادرانه‌ای برای پدر» گفت: این نمایش تراوشات دلتنگی‌های برای از دست دادن والدینم است ، همان قاب‌های خالی که همیشه در دلمان جایش درد می‌کند.

صاحب‌خبر -

احسان فلاحیان، نمایشنامه نویس و بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: نزدیک به بیست و یک سال است که در عرصه هنری حضور دارم از سال ۷۶ وارد تئاتر شدم. نمایشنامه «مادرانه‌ای برای پدر» را براساس درد و تنهایی‌های خودم در سال گذشته نوشتم زمانی که به یک فاصله کوتاه هم مادرم را از دست دادم و هم پدرم را و سپس نمایشنامه را برای اجرا به مرضیه ذاکری تحویل دادم.

وی در ادامه افزود: این نمایش دارای بازیگران زیادی است از سنین پایین هشت سال تا چهل سال و خوشبختانه در این شب‌های اجرا هم بازخورد‌های خوبی از مردم داشتیم.

فلاحیان یادآور شد: تمرینات کار را شایان فلاحیان با ایده هفت قاب عکس سفید شروع کرد، در واقع قاب‌های خالی که می‌تواند جایشان هر کسی باشد. اواخر بهمن ماه تمرینات به صورت کارگاهی با ترغیب دکتر پورگل محمدی و شرایط سخت سرما و به صورت کارگاهی شروع شد، برخی دیالوگ‌ها در لحظه رقم خورد، میزانسن‌های خلاقانه، قاب‌های لابرینتی و تو در تو همه به صورت آزمون خطا بود، چند اجرا محیطی، مسجدی و دانش‌آموزی داشتیم.

‌وی افزود: پس از این اجرا‌ها تصمیم  گرفتم امسال بقیه اجرا‌ها را داشته باشیم که با درگذشت پدرم در آخرین روز ماه مبارک رمضان همراه شد و طبیعتا نیمی دیگر به قلمم اضافه شد.  بنیان کار بر محور فداکاری و تنهایی با مفهوم مادر و پدر می‌چرخد. نمایش ۲۴ تیر ماه با استقبال تماشاگران در سالن ۸۵ نفری در کرج شروع شد، خیلی از افراد که عزیزانشان را از دست داده بودند با کار همذات پنداری کردند و بازخورد‌ها خیلی خوب بود چرا که گاهی می‌دیدیم کل سالن با بخش‌هایی گریه می‌کردند و گاهی با تصاویر و روایت قصه‌های تو درتو  به دالان زمان می‌رفتند.

فلاحیان افزود: اختتامیه کار ما هم شب گذشته، دوم مرداد با حضور مهرابی رییس حوزه هنری استان البرز و آقای سرباز معاون فرهنگی سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رامین ملایی رئیس انجمن نمایش البرز و آقای نوروزی فر رئیس بسیج هنرمندان و جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر همراه شد. در نهایت تمام این نمایش را تقدیم به روح پدر و مادرم می‌کنم و آرزوی موفقیت برای گروه نمایشی پاسارگاد دارم.

 

 

به گزارش خبرنگار آنا، بازیگران نمایش شایان فلاحیان، نوید نوروزی، مرضیه ذاکری، سیده الین موسوی، بهار ابهری، هستی امان آبادی، کوثر قمی . فاطمه فرخانی، فاطمه همتی، محیا جهانگیری، مریم باقرپور، طناز عقبایی، نازنین شیخ علی، رایکا کریمی ونوید کشاورز عوامل طراح حرکت وفرم : شایان فلاحیان طراح نور : نوید نوروزی مدیر صحنه : فاطمه فرخانی منشی صحنه : بهار ابهری نور وصدا : الین موسوی نوازنده سنتور : مهلا صابری نوازنده هنگ درام : آیسان رضایی سرپرست موسیقی وآمبیانس محیطی : شایان فلاحیان طراح پوستر وبروشور :محمد حسین کرد علی‌پور کارگردان : مرضیه ذاکری نویسنده : احسان فلاحیان.

انتهای پیام/

نظر شما