شناسهٔ خبر: 61473381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رئیسی به وزیر خارجه ارمنستان: ایران هیچ‌گونه تغییر ژئوپلتیک و جابه‌جایی مرزهای کشورهای منطقه را نمی‌پذیرد/ از حق حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه حمایت می‌کنیم

رئیسی بر اهمیت ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط ایران و ارمنستان تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران مانعی پیش‌روی گسترش روابط با ارمنستان نمی‌بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه (2 مرداد) در دیدار «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان، با تأکید بر ضرورت حل مسائل منطقه‌ای توسط کشورهای منطقه گفت: دخالت بیگانگان فقط مسائل را پیچیده‌تر می‌کند و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از مذاکرات صلح بین ارمنستان و آذربایجان، امیدوار است این مذاکرات باعث استقرار و تقویت صلح، امنیت و آرامش هر چه بیشتر در منطقه شود.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تغییر ژئوپلتیک و جابه‌جایی مرزهای کشورهای منطقه را نمی‌پذیرد، افزود: ایران از حق حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

رئیسی بر اهمیت ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط دو کشور نیز تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران مانعی پیش‌روی گسترش روابط با ارمنستان نمی‌بیند.

 

photo_2023-07-24_17-53-10

 

در این دیدار «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان نیز ضمن قدردانی از مواضع ایران در قبال تحولات منطقه قفقاز، تصریح کرد: ارمنستان هیچگاه سکوی اقدامات ضدایرانی نخواهد شد و همواره بر گسترش امنیت و آرامش منطقه‌ای تأکید دارد.

وزیر امور خارجه ارمنستان روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای کشورش بسیار پراهمیت دانست و بر افزایش مراودات دیپلماتیک میان دو کشور و تقویت و تعمیق روابط فیمابین تأکید کرد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما