شناسهٔ خبر: 61448458 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مستندی از رشادت‌های «شیخ ابراهیم زکزاکی» روی آنتن تلویزیون

مستند «از خونِ جُون» به کارگردانی مجتبی رضوانی و تهیه‌کنندگی مهدی رضوانی یکشنبه و دوشنبه 1 و 2 مرداد ساعت 21:00 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند دو قسمتی «ازخون جُون»که نام آن برگرفته از«جُون» غلام آفریقایی‌تباری است‌که در روزعاشورا در رکاب سیدالشهداء(ع) به شهادت رسید به مراسم مذهبی و عزاداری‌های شیعیان نیجریه و تأثیرپذیری آنان از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و شیخ زکزاکی می‌پردازد.

این مستند روایتی از شکل‌گیری و گسترش مذهب تشیع به همت «شیخ ابراهیم زکزاکی» در نیجریه است و می‌کوشد تا آنچه در نیجریه برای شیعیان رخ می‌دهد را از نزدیک به تصویر بکشد.

ابراهیم زکزاکی (زاده ۱۳۳۲ش)، روحانی شیعه و رهبر شیعیان نیجریه با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران شیعه شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، سیصد مدرسه اسلامی در نیجریه و کشور‌های همسایه آن تأسیس کرد.

آن‌طور که زکزاکی گفته، وی هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران (۱۳۵۷ش)، تبلیغ دینی در نیجریه را با جذب ده‌ها نفر آغاز کرد و تعداد پیروان اهل بیت (ع) در نیجریه، در دهه ۱۳۹۰ شمسی، با تلاش‌های وی به میلیون‌ها تن رسیده است.

بازپخش مستند «از خونِ جُون» دوشنبه و سه‌شنبه (۲ و ۳ مرداد) حوالی ساعت ۱۳:۱۵ خواهد بود.

پایان پیام/

نظر شما