شناسهٔ خبر: 61447032 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار نارنجی دریایی برای آب ها و سواحل جنوبی کشور

سازمان هواشناسی با پیش بینی افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از سوم تا ششم مرداد در آب ها و سواحل جنوبی کشور، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، از سه‌شنبه سوم تا جمعه ششم مرداد، افزایش سرعت وزش باد به ویژه در تنگه هرمز و دریای عمان، افزایشهشدار نارنجی دریایی برای آب ها و سواحل جنوبی کشور ارتفاع امواج (بین یک تا دو متر در سواحل و بیش از دو متر در فراسواحل) را سبب خواهد شد.

به طور دقیق تر روز سه‌شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، روز جهارشنبه خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و مناطق ساحلی جنوبی استان بوشهر و روزهای پنج‌شنبه و جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان در اوضاع یاد شده قرار خواهند گرفت.

بر این اساس بروز اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین و کشتی های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی محتمل است.

به هموطنان به ویژه در جاسک، سیریک، لارک، هرمز، قشم، بندرعباس، هنگام، تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی، سیری، کیش و لاوان توصیه می شود از فعالیت های تفریحی، شنا و تردد با شناورهای سبک خودداری کنند؛ همچنین تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری در نظر گرفته شود.

نظر شما