شناسهٔ خبر: 61444366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری هرمزگان:حکم قصاص قاتل شهید احترامی صادر شد

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان از صدور حکم قصاص برای قاتل شهید رضا احترامی "مامور یگان امداد فراجا" که ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در درگیری با قاچاقچیان سوخت به شهادت رسیده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز یکشنبه اظهار داشت: پس از گذشت حدود ۱۴ ماه از وقوع حادثه قتل شهید ستوان سوم رضا احترامی "مامور یگان امداد فراجا در بندرعباس" حکم عامل این جنایت در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان صادر شد.

وی با بیان اینکه اتهام وارده به محکوم علیه، مباشرت در قتل عمدی شهید رضا احترامی بوده است، عنوان کرد: پس از دستگیری فرد یادشده، ضمن تکمیل تحقیقات و روند مصرّح در قانون آیین دادرسی کیفری، پرونده وی با صدور کیفرخواست و قرار جلب به دادرسی برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان ارسال شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان افزود: به محض وصول پرونده از دادسرا با رعایت مواعد قانونی و تشریفات دادرسی، وقت رسیدگی شعبه دادگاه کیفری یک استان هرمزگان در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین شد و جلسات این شعبه با حضور نماینده دادستان، وکلای متهم و اولیای دم برگزار شد و در نهایت با اثبات ارتکاب قتل عمد و درخواست اولیای دم، منجر به محکومیت قاتل به مجازات قصاص نفس شد.

قهرمانی تصریح کرد: رای صادره ظرف مدت ۲۰ روز از زمان ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر مقابله با جرایم مخل امنیت و حمایت از ضابطین، افرادی که به ماموران انتظامی سو قصد یا تعرض کنند یا به اماکن و خودروهای فراجا خسارت بزنند، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

شهید ستوان سوم رضا احترامی "مامور یگان امداد شهرستان بندرعباس" ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در راستای مقابله بی امان با قاچاقچیان در درگیری با قاچاقچیان سوخت به فیض شهادت نائل شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

نظر شما