شناسهٔ خبر: 61429079 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش‌ها در انگلیس به هتک حرمت قرآن

مسلمانان در انگلیس از ملیت‌های مختلف با تجمع اعتراضی برابر سفارت سوئد در لندن، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را در پوشش آزادی بیان و سکوت و حمایت از این اقدام موهن را محکوم کردند و واکنش یکپارچه مسلمانان علیه توهین به مقدسات اسلامی را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مسلمانان در انگلیس از ملیت‌های مختلف با تجمع اعتراضی برابر سفارت سوئد در لندن، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را در پوشش آزادی بیان و سکوت و حمایت از این اقدام موهن را محکوم کردند و واکنش یکپارچه مسلمانان علیه توهین به مقدسات اسلامی را خواستار شدند.

<div id="video-display-embed-code_9918937"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3922733/9918937?width=600&height=350"></script></div>

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، فعالان مدنی اسلام هراسی و اسلامی ستیزی در غرب را که با حمایت رسانه‌ها و دولت‌های غربی افزایش یافته از علت‌های مهم زمینه سازی برای توهین به مقدسات مسلمانان می‌دانند.
حسین فعال مدنی در انگلیس در این باره می‌گوید: دولت انگلیس خودش به اسلام هراسی مشغول است. بنا بر این نه تنها برای توقف این پدیده تلاش نمی‌کند، در ترویج اسلام هراسی نیز دست دارد.
وی با تاکید بر اینکه اسلام هراسی فقط به انگلیس محدود نیست و در همه کشور‌های غربی افزایش یافته است می‌افزاید: همه جوامع اسلامی در انگلیس از توهین به قران کریم به شدت ازرده اند، اما با سیاست‌های دولت‌های غربی ما گزینه چندانی نداریم و دولت‌ها و ملت‌های اسلامی باید به ما مسلمانان در غرب کمک کنند تا ایستادگی در برابر امواج اسلام هراسی با قدرت بیشتری انجام شود.
همه آمار و گزارش‌ها از افزایش اسلام هراسی واسلام ستیزی در غرب حکایت دارد.
مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس در این باره می‌گوید: در غرب محیط تنفری ایجاد شده است که مسلمانان به عنوان شهروند درجه دوم محسوب شوند.
وی می‌افزاید: گزارش‌هایی که کمیسیون حقوق بشر اسلامی درباره اسلام هراسی در کشور‌های مختلف اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و المان تهیه کرده است نشان می‌دهد درجه نفرت پراکنی علیه مسلمانان در این کشور‌ها به اوج رسیده است.
با اینکه چندمین بار در ماه‌های اخیر به کتاب اسمانی بیش از دو میلیارد مسلمان در کشور‌های اروپایی از جمله سوئد اهانت شده است محافل سیاسی و رسانه‌ای در غرب از جمله انگلیس با سکوت و حمایت تلویحی، طراحان و عاملان این اقدام موهن رو جسورتر کردند.....
باصدا‌ها به ترتیب):
۱ – حسین – فعال حقوق بشر
۲ – مسعود شجره – رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس

نظر شما