شناسهٔ خبر: 61426159 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش مراجعات پزشکی به علت آلودگی هوا

آلودگی هوا در استان مرکزی، شمار مراجعات پزشکی را بیش از ۱۰ درصد افزایش داد.

صاحب‌خبر -

افزایش مراجعات پزشکی به علت آلودگی هوابه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ علیمحمدی رئیس مرکز بهداشت اراک با بیان این که آلودگی هوا، افزایش بیش از ۱۰ درصدی مراجعات پزشکی را به دنبال داشته است، گفت: مراکز درمانی و پزشکی در ایام تعطیل نیز آماده خدمت رسانی به مردم است.

علیمحمدی سوزش گلو، سردرد و مشکلات تنفسی را از علائم آلودگی هوا دانست و افزود: مردم به ویژه افرادی مانند زنان باردار، سالمندان و کودکان در زمان آلودگی هوا از تردد غیر ضرور پرهیز کنند.

محرابیان رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم با بیان اینکه اراک با امروز ۴ روز متوالی درگیر آلودگی هوای بیش از حد مجاز است، گفت آلودگی در عصر این روز‌ها بیشتر بوده و ناشی از باد‌ها و غبار جنوب شرق کشور و تا حدی کویر میقان است.

به گفته محرابیان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز شنبه ۱۴۰۲/۴/۳۱ برابر با عدد ۱۸۶ بود که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای همه گروه ها است.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت  ۱۱ صبح امروز به این شرح است:    
     اراک: ۱۹۰  ناسالم برای تمام گروه ها
     شازند: ۱۸۸ ناسالم برای تمام گروه ها
     ساوه :۱۸۹ ناسالم برای تمام گروه ها
     
آلاینده مسئول: ذرات معلق کمتر از ده میکرون 
 تعداد روزهای ناسالم اراک از ابتدای سال : ۲۶ روز

مرادی معاون توسعه پیش بینی هواشناسی استان مرکزی هم گفت: آلودگی هوای چند روز گذشته در استان ناشی از غبار خشکسالی‌ها در شرق کشور است که بارش باران می‌تواند گستره آن را کم کند.

او افزود: با پدیده النینو مواجهیم و گرمای این روز‌ها نیز خبر از پاییزی پربارش می‌دهد.

وضعیت خطرناک آلودگی هوا علت تعطیلی ادارات و سایر مراکز غیرخدمات رسان در روز شنبه ۳۱ تیرماه شد.

<div id="video-display-embed-code_9920964"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3922662/9920964?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما