شناسهٔ خبر: 61418703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

موج اعتراضات به طرح قضایی رژیم صهیونیستی/ نگرانی کابینه از افزایش تمرد نیرو‌های نظامی

با نزدیک شدن به زمان رای‎گیری کنست درباره طرح اصلاح قضایی رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها در این رژیم از افزایش تمرد نیرو‌های ذخیره نظامی افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به تازگی بیش از هزار و ۱۰۰ خلبان و خدمه نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، اعلام کردند که در صورت تداوم پیشبرد طرح اصلاح قضایی پیشنهادی «بنیامین نتانیاهو»، حضور در پست‌های خود را تعلیق خواهند کرد. 

در مجموع ۲۳۵ خلبان جنگنده، ۹۸ خلبان ترابری، ۸۹ خلبان بالگرد، ۹۱ خلبان در دانشکده پرواز، ۱۶۵ کماندوی ویژه نیروی هوایی و امدادگران این نامه خطاب به نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی، «هرتزل هالوی»، رئیس ستاد نیرو‌های جنگی و فرمانده نیروی هوایی ارتش را امضا کردند. 

این نامه می‎گوید: قانونی که کابینه را قادر می‌سازد به چنین شیوه‌ای بسیار غیرمنطقی عمل کند، به امنیت اسرائیل لطمه می‌زند، به بی‌اعتمادی عمیق منجر می‌شود؛ بدون هیچ گزینه دیگری، حضور خود را در پست‌های وظیفه داوطلبانه به حالت تعلیق در می‌آوریم. 

اهمیت نیرو‌های ذخیره برای ارتش رژیم صهیونیستی

نیرو‌های ذخیره که خدمت آن‌ها داوطلبانه است، ستون فقرات ارتش رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند و اقدامات اعتراضی آن‌ها ممکن است آمادگی ارتش این رژیم را مختل کند.

رژیم صهیونیستی یکی از حساس‌ترین هفته‌های خود را پیش رو دارد. انتظار می‌رود که کنست این رژیم روز دوشنبه به لایحه‌ای رأی دهد.

در صورت عدم لغو این لایحه، اختیارات نظارتی دیوان عالی رژیم صهیونیستی با محدود شدن توانایی آن برای لغو تصمیم‌هایی که «غیر معقول» می‌داند، کاهش خواهد یافت.

هزاران شهرک‌نشین طی روزهای گذشته در اعتراض به اصلاح قضایی پیشنهادی به سمت قدس اشغالی راهپیمایی کردند.

قانونگذاران سابق و مقام‎های ارشد امنیتی با برگزاری جلسات اضطراری از «نتانیاهو» خواستند تا این قانون را به حالت تعلیق درآورد.

پنجشنبه شب در میان اعتراض گسترده، «نتانیاهو» در یک بیانیه تلویزیونی، گفت که در حالی که او به اجماع گسترده برای اصلاح قضایی پیشنهادی امیدوار است، ائتلافش به پیشبرد این قانون ادامه خواهد داد. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی سپس از مخالفان اصلاح قضایی انتقاد کرد و اعتراضات آن‌ها را پوچ خواند. 

افزایش نیرو‌های ذخیره معترض به طرح اصلاح قضایی

در چند روز گذشته هزاران تن از نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای خواستار تعلیق فعالیت در پست وظیفه خود شده‌اند. 

به تازگی صد‌ها تن از نیرو‌های ذخیره از واحد‌های مختلف ارتش به تظاهراتی در «تل آویو» پیوستند و اعلام کردند که دیگر برای انجام وظیفه حاضر نخواهند شد. 

«نتانیاهو»، در واکنش به این موضوع، اظهار کرد: آنچه که اسرائیل را به خطر می‌اندازد، امتناع از خدمت است. امتناع از خدمت، امنیت همه ما، هر اسرائیلی را به خطر می‌اندازد. 

افزایش نگرانی‌ها در بدنه رژیم صهیونیستی

به گزارش «یاهو نیوز»، پیش‌تر فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی نگرانی فزاینده‌ای را ابراز کردند و گفتند که امتناع از خدمت می‌تواند به امنیت این رژیم آسیب برساند.

در همین حال، «ناداو آرگامان»، رئیس سابق آژانس امنیت داخلی شاباک از اقدام نیرو‌های ذخیره حمایت کرد.

به گفته او ما باید به هر طریقی این قانون را متوقف کنیم.

«تامیر پاردو»، رئیس سابق موساد نیز نسبت به عواقب قانون آتی هشدار داد. 

«پاردو»، می‎گوید که نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید به دلیل انجام کودتا با قوانین اصلاح قضایی خود محاکمه شود. 

انتهای پیام/

نظر شما