شناسهٔ خبر: 61415706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طوفانی با سرعت ۱۲۶ کیلومتر در زابل

شرایط زندگی برای مردم سیستان بحرانی است 

خبرگزاری صدا و سیما

طوفان و گرد و خاک شدید که این روزها سیستان را محاصره کرده همچنان شرایط زندگی را برای مردم این منطقه بسیار سخت و دشوار کرده است .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان،️  مردم مرزدار شمال استان همچنان با غیرت ایستاده اند به امید نگاهی پر مهر از سوی مسئولان ....

<div id="video-display-embed-code_9916773"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3922132/9916773?width=400&height=300"></script></div>

 مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان  گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۲۶ کیلومتر در ساعت بامداد روز گذشته زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۴۰۰ متر کاهش داد.

همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۹۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۰۰ متر کاهش داد.
همچنین غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه هواشناسی سراوان تا ۲هزار متر کاهش داد.

حیدری بیان کرد: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد توفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد، در این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار را خواهیم داشت. 
 محسن حیدری توصیه کرد: در ترددهای جاده ای احتیاط شود و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. همچنین از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

نظر شما