شناسهٔ خبر: 61414496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش معترضان عراقی به اهانت علیه قرآن و پرچم عراق در کپنهاگ

وزارت امور خارجه عراق اقدام اهانت آمیز علیه قرآن کریم را، که در برابر سفارت جمهوری عراق در دانمارک انجام شد، محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‏، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اقدام اهانت آمیز یک سازمان یهودی دانمارکی علیه قرآن و پرچم عراق، با واکنش تند اهالی بغداد مواجه شد. وزارت امور خارجه عراق نیز اقدام اهانت آمیز علیه قرآن کریم را، که در برابر سفارت جمهوری عراق در دانمارک انجام شد، محکوم کرد.

<div id="video-display-embed-code_9916589"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3922066/9916589?width=600&height=350"></script></div>

معترضان خشمگین موفق شدند از پل الجمهوریه که به منطقه الخضراء می‌رسد عبور کنند و نیرو‌های امنیتی با استفاده از گاز اشک آور در تلاشند معترضان را متفرق کنند.

خبرنگار الجزیره افزود، نیرو‌های امنیتی پل الجمهوریه را بستند تا مانع از آن شوند که معترضان وارد منطقه الخضراء شوند.

معترضان با تجمع در یکی از ورودی‌های منطقه الخضراء سعی کردند وارد این منطقه شوند و در برابر سفارت دانمارک اعتراض خود را ادامه دهند.

اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق از سوی یک سازمان تندروی دانمارکی، که در برابر سفارت عراق در کپنهاگ انجام شد، دلیل خشم معترضان عراقی اعلام شده است.

خبرنگار الجزیره از محل تجمع گفت، در حال حاضر چند تجمع در بغداد در حال برگزاری است که مهم‌ترین آنها، تجمعی در یکی از ورودی‌های منطقه الخضراء و تجمعی دیگر در میدان تحریر است، در تجمع میدان تحریر هواداران جریان صدری حضور دارند که توانستند از پل الجمهوریه بگذرند.

تجمع دیگری هم در ورودی تخطیط، یکی از ورودی‌های مهم منطقه الخضراء دیده می‌شود، این منطقه به مقر وزارت دفاع عراق بسیار نزدیک است. معترضان تلاش می‌کنند خود را به منطقه الخضراء برسانند و در واکنش به اقدام یک سازمان تندروی یهودی در برابر سفارت عراق در کپنهاگ یعنی به آتش کشیدن نسخه‌ای از قرآن کریم و پرچم عراق، تحصن خود را در برابر سفارت دانمارک ادامه دهند، اما نیرو‌های امنیتی پل‌های ارتباطی به منطقه الخضراء را بسته اند، حتی برخی مسیر‌های دیگر که از منطقه الخضراء فاصله دارد هم مسدود شده اند که ورودی و خروجی‌های شهرک صدر، اصلی‌ترین مرکز اسکان هواداران جریان صدری، حتی مناطق نزدیک به شهرک صدر، از جمله آنهاست، هدف نیرو‌های امنیتی این است که مانع تجمع گسترده معترضان در ورودی‌های منطقه الخضراء و در ادامه تلاش برای نفوذ به این منطقه شوند.

خبرنگار الجزیره افزود، بغداد که به دلیل قرآن سوزی در سوئد شرایط ملتهبی داشت حال با این اتفاق در دانمارک دوباره ملتهب شد، البته جریان صدری تلاش می‌کند با خویشتنداری، هوادارنش را قانع کند که فقط به تجمع در میدان تحریر بسنده کنند تا از التهاب بیشتر جلوگیری شود.

نظر شما