شناسهٔ خبر: 61414427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد

قرآن‌سوزی غرب یک پروژه است

روزنامه جوان

سلوان مومیکا، فردی که در نخستین روز تعطیلات عیدقربان اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، بار دیگر تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن کریم و پرچم عراق در مقابل سفارت این کشور در استکهلم اهانت کرد.

صاحب‌خبر -
 
سلوان مومیکا، فردی که در نخستین روز تعطیلات عیدقربان اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، بار دیگر تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن کریم و پرچم عراق در مقابل سفارت این کشور در استکهلم اهانت کرد. او در این عمل وقیحانه خود به تصویری از رهبر معظم انقلاب نیز توهین کرد. اهانت این شخص موجب برانگیختن خشم عمومی مسلمانان شد. کاربران فارسی زبان توئیتر نیز توهین به مقدسات مسلمانان را محکوم کردند و از مسئولان سیاست‌خارجی مطالبه برخورد مقتضی را داشتند. کاربران همچنین توهین به تصویر رهبر انقلاب در کنار قرآن کریم را نشانه ترس دشمنان از گسترش اسلام با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 
 حسین امیرعبداللهیان:
تکرار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و رفتار غیرمسئولانه دولت سوئد در همراهی با این اقدام نفرت انگیز به شدت محکوم است. توهین به عقاید و کتب آسمانی در هیچ یک از ادیان‌الهی جایگاهی ندارد. ایران در کنار سایر کشور‌های اسلامی و معتقد به کتب آسمانی آماده اقدامات هماهنگ بازدارنده است. 
 سید عطالله مهاجرانی:
پیداست قرآن سوزى یک اتفاق نیست، یک پروژه تعریف شده است. سوئد در واقع در این شطرنج حرکت اولین مهره پیاده است. 
 مهدی حاجی:
پاسخ این بی‌شرمی به ساحت مقدس قرآن فقط نشان از ضعف دشمنان بشریت در برابر عظمت قرآن فرارسانه بشریت است. ما اهالی رسانه و هنر در رویداد قرآن فرارسانه بشریت پاسخ رسانه‌ای آن را در جهان منتشر خواهیم کرد!
 ابوامیر المهندس:
سوزاندن تصویر آیت‌الله خامنه‌ای در سوئد درکنار هتک حرمت قرآن‌کریم، با هدف جسارت به ایشان است؛ نقش ایشان در شناخت و مبارزه با نقشه‌های شوم دشمنان علیه جهان اسلام محوری است. با این حرکت خبیثانه البته این پیام مهم به دنیا مخابره شد: امام خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان است. تضعیف او، تضعیف اسلام و انقلاب. 
 شهین‌دخت شعبانیان:
اینکه عکس آقا رو به همراه قرآن آتش زدن، یعنی از گسترش اسلام شیعه با رهبری امام خامنه‌ای هراس دارن... 
 محمد محمدی‌تبار:
هتاک به قرآن همزمان به رهبری هم توهین میکنه؛ بعد از قرآن و اهل بیت دشمنی کفار با این مرجع تقلید بزرگ شیعیان نشانه‌ای برای اهل تفکر است. 
 حمیده سعیدی:
سوزاندن مجدد قرآن کریم و تصویری از ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای در سوئد نشانه حقد و کینه‌ای در دل هایشان هست. آقای امیر عبداللهیان! با توجه به سوزاندن قرآن کریم با مجوز دولت و حمایت پلیس سوئد برای دومین بار، بی‌درنگ سفیر سوئد را اخراج و سفارتخانه را تعطیل کنید. 
 امین توکلی:
وقتی در برابر اسلام عزیز ناتوان هستند قرآن کریم را می‌سوزانند. شما اولین کسانی نیستید که به این استیصال رسیده‌اید تاریخ نشان می‌دهد که قرآن ماناست و دشمنانش در آتش خشم مؤمنان خواهند سوخت و به فراموشی سپرده خواهند شد. #قرآن_کریم
 زینب حسنی:
با نمایش بی‌حرمتی دوباره مسیحی مرتبط با موساد با همکاری دولت سوئد به قرآن مشخص نیست این بار رژیم موقت صهیونیستی قرار است چه جنایت جدیدی را روی مسلمانان اجرا کند! چیزی که نمی‌داند اتحادی است که اگر بین مسلمانان و مسیحیان شکل بگیرد نابودی کامل اسرائیل از روی زمین حتمی خواهد شد. 
 جواد آقایی:
اگر قرار بود اهانت به قرآن و امام حسین (ع) جواب بده، همون ۱۴۰۰سال پیش تو مجلس یزید جواب داده بود! آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست. 
 کاربری با نام «فاطمه»:
قرآنی که خداوند به واسطه جبرئیل امین بر قلب مطهر پیامبر نازل کرد با جسارت از منزلت آن کم نمی‌شود، اما دیر نیست که به وعده حق خداوند سرنوشت‌شان به عذابی علیم دچار گردد؛ وسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا‌ای مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ. #قرآن_کریم

نظر شما