شناسهٔ خبر: 61410994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بیانیه سفارت ایران در استکهلم درباره تکرار اهانت به قرآن کریم

سفارت ایران در سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: اهانت به مقدسات، با هر بهانه‌ای، نفرت انگیز و محکوم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، این بیانیه به شرح زیر است:

اهانت به مقدسات، با هر بهانه‌ای، نفرت انگیز و محکوم است. ناباورانه، باز هم در پایتخت کشور سوئد، شاهد هتک حرمت قرآن کریم و باور میلیون‌ها مسلمان و میلیاردها انسان در سرتاسر جهان بودیم. خبر کوتاه اما حامل غمی عمیق است. اتفاقی که در گذشته نیز توسط کسانی که خواسته‌اند خورشید هدایت را خاموش کرده، ظلمت و توحش را بر بشر حاکم نمایند، رخ داده بود. اما تجربه نشان داده که باورهای الهی چنان در خاطر باورمندان بی‌شمار نشسته است که تا غایت جهان، این راه نجات و آسمان هدایت برقرار خواهد ماند.

آیا مقتضای آزادی بیان این است؟ مگر قرار نبود تا آزادی بیان جهان انسان‌ها را زیباتر کند و مدد دهد تا نوع بشر زندگی را با رنج کمتری به سر کند؟ امروز و اینک معنای این آزادی به اهانت به متون آسمانی و آزردن میلیون‌ها مسلمان و میلیاردها انسان دوستدار معنویت تقلیل‌یافته است.

این گونه اقدامات شنیع و فرومایه را شدیدا محکوم کرده و تاکید می‌کنیم که باز کردن راه برای تکرار اینگونه اقدامات تحت پوشش آزادی بیان، توهین آشکار به جمیع مسلمانان و تحریک جوامع مختلف اسلامی است که با هدف اسلام‌ستیزی و ترویج افراطی‌گری صورت می‌گیرد. موکدا از دولت سوئد می‌خواهیم اقدامات لازم جهت بستن راه توهین به مقدسات دینی را به عمل آورد.

نظر شما