شناسهٔ خبر: 61396280 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اهانت مجدد به قرآن کریم دربرابر سفارت عراق در سوئد

«سلوان مومیکا» به همراه یک شخص دیگر باوجود هشدارهای بین المللی یک نسخه قرآن کریم را در برابر سفارت عراق در استکهلم پاره کرد و به پرچم عراق اهانت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی21، باوجود هشدارهای بین المللی، «سلوان مومیکا» عراقی تبار مقیم سوئد امروز(پنجشنبه 29 تیر 1402) با حمایت نیروهای پلیس یک نسخه قرآن کریم را دربرابر سفارت عراق در استکهلم در سوئد پاره کرد و به پرچم عراق اهانت کرد.

 

فیلم های منتشرشده نشان می دهد که مومیکا به همراه یک فرد دیگر در میان فریادهای خشمگین و محکومیت‌ها نسبت به این اقدام شنیع، یک نسخه قرآن را پاره کردند.

 

مومیکا و همراهش به هتک حرمت قرآن راضی نشدند، بلکه به پرچم عراق مزین به نام جلاله الله اهانت کردند، مومیکا کفش‌های خود را با آن پاک کرد.

 

این دو نفر در نزدیکی ساختمان سفارت عراق در استکهلم مرتکب این اعمال شنیع شدند.

 

مومیکا چند روز پیش وعده داده بود که روز پنجشنبه یک نسخه قرآن به همراه پرچم عراق را در برابر سفارت عراق در استکهلم  آتش می زند. روز گذشته(چهارشنبه 28 تیر 1402) مجوز برگزاری تجمع دربرابر سفارت عراق در استکهلم در روز پنجشنبه را صادر کرده بود.

 

دولت عراق، سوئد را تهدید کرد که درصورت هتک حرمت به قرآن روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع خواهد کرد.

 

بامداد امروز نیز صدها معترض عراق به دلیل اجازه استکهلم به مومیکا برای هتک حرمت به قرآن و پرچم عراق به سفارتخانه سوئد در بغداد حمله کردند.

 

مومیکا در 28 ژوئن 2023 میلادی یعنی روز عید قربان یک نسخه قرآن را با اجازه پلیس دربرابر مسجد اصلی استکهلم آتش زد.

پایان پیام/44

نظر شما