شناسهٔ خبر: 61388961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

معترضان سفارت سوئد در عراق را آتش زدند +فیلم و عکس

صاحب‌خبر -

شفقنا- در پی اقدام مقامات سوئدی در اعطای مجوز برگزاری تظاهرات در برابر سفارت عراق در استکهلم و قصد برگزارکنندگان برای آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم و پرچم عراق، شماری از معترضان عراقی بامداد امروز(پنجشنبه) طی تظاهراتی، سفارت سوئد در بغداد را به آتش کشیدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، در پی این اقدام، وزارت امور خارجه عراق شدیدا این حادثه را محکوم و طی بیانیه‌ای تصریح کرد: «این اقدام در چارچوب تعدی به هیات‌های دیپلماتیک و تهدید امنیت آن انجام می‌شود.»

دستگاه دیپلماسی عراق تاکید کرد: دولت به دستگاه‌های امنیتی مربوطه دستور داده تحقیفات فوری را انجام و اقدامات امنیتی لازم را با هدف روشن شدن ابعاد این حادثه و شناسایی هویت عاملان و بازخواست آنها طبق قانون را اتخاذ کند.

در مقابل، وزارت امور خارجه سوئد ضمن محکوم کردن آتش شدن سفارت این کشور در بغداد، مقامات عراقی را مسئول حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک و کارمندان آن دانست.

وزارت خارجه سوئد با بیان اینکه همه کارمندان ما در سفارتخانه در امان هستند و به طور منظم با آنها در ارتباطیم، تاکید کرد: حملات به سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌ها نقض خطرناک توافق وین به شمار می‌رود و ما تعدی به دیپلمات‌ها و کارمندان سازمان‌های بین‌المللی را محکوم می‌کنیم.

نظر شما