شناسهٔ خبر: 61381394 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درپی تهدید دوباره به هتک حرمت قران در استکهلم؛

عراق و سوئد راه‌های مقابله با اهانت به مقدسات را بررسی کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق امروز اعلام کرد: «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق با همتای سوئدی خود درباره لزوم جلوگیری از تکرار اقدامات توهین آمیز به اسلام و قرآن کریم گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ناس نیوز، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق امروز(چهارشنبه 28 تیر 1402) اعلام کرد: «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق امروز در تماس تلفنی با «توبیاس بیلستروم» همتای سوئدی خود، مسئله تهدید به آتش سوزی دوباره قرآن که قرار است فردا پنج شنبه 29 تیر 1402 در برابر سفارت عراق در استکهلم تکرار شود، بررسی شد.

 

حسین تاکید کرد: جدی بودن این مواضع و تکرار آنها بیانگر عملی هدفمند است. قران کریم در قلب بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان ریشه دارد.

 

وی از دولت سوئد خواست تا از تکرار این اقدامات موهن و مکرر علیه اسلام و قران کریم جلوگیری کند و با این اقدامات تحریک آمیز که باعث خشونت و تغذیه نفرت و نژادپرستی و افراط گرایی می شود که در در چارچوب آزادی جایی ندارد، مقابله کند.

 

وزیر امور خارجه عراق بر اهمیت وجود مواضع قاطع بین المللی در قبال این اقدام براساس قوانین و هنجارهای بین المللی که از توهین و حمله به ادیان و کتب مقدس و عقاید جلوگیری می کند، تاکید کرد.

 

حسین گفت: دولت و ملت عراق بر امنیت و سلامت هیئت‌های دیپلماتیکی مستقر در بغداد از جمله سوئد تاکید دارد. احترام به آزادی بیان مطابق با قوانین که اهانت به ادیان و آزادی عقاید به شمار نیاید، اهمیت دارد.

 

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه سوئد این اقدام کشورش برای انجام این عمل موهن را محکوم و تاکید کرد: دولت سوئد به شدت با این اقدامات ضد اسلامی مخالف است و به هیچ وجه حمایت نمی کند یا از دیدگاه‌های ضد اسلامی چشم نمی پوشد.

 

وی دوباره بر ضرورت تعهد دولت سوئد برای حمایت از سفارت عراق در استکهلم تاکید کرد.

پایان پیام/44

نظر شما