شناسهٔ خبر: 61369117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

صدور معافیت‌های جدید برای عراق به‌منظور پرداخت بدهی به ایران/ مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق/ بازداشت یک سرباز آمریکایی در کره شمالی

صدور معافیت‌های جدید برای عراق به‌منظور پرداخت بدهی به ایران، مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق و بازداشت یک سرباز آمریکایی در کره شمالی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که همتای روس وی با تصمیم خود مبنی بر خروج از توافق حیاتی غلات دریای سیاه و استفاده از مواد غذایی به عنوان سلاح، مرتکب «اشتباهی بزرگ» شد.

- وزیر دفاع آمریکا امروز -سه‌شنبه- گفت که گروه تماس دفاعی اوکراین در نشست مجازی خود درباره «نیاز فوری اوکراین به مهمات» بحث کرد.

- وزیر خارجه فنلاند گفت که تصمیم روسیه برای خروج از توافق غلات دریای سیاه «بسیار اسفناک» بود، چرا که این اقدام، ناامنی غذایی در سراسر جهان را افزایش می‌دهد.

- وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که نشست اخیر گروه تماس - که به طور غیررسمی به عنوان نشست رامشتاین شناخته می‌شود - «حمایت تزلزل‌ناپذیر متحدان از اوکراین» را نشان داد.

- مقام‌های آمریکا تأیید کردند که یک سرباز این کشور «عمداً و بدون مجوز» وارد کره‌شمالی شده و گمان می‌رود در بازداشت نیروهای این کشور باشد.

-  ارتش‌‌ ژاپن اعلام کرد که کره‌شمالی اوایل وقت امروز -چهارشنبه- به وقت محلی، دو موشک بالستیک به سمت شرق پرتاب کرد.

- رژیم صهیونیستی بامداد امروز -چهارشنبه- برخی مناطق در حومه دمشق را هدف حمله موشکی قرار داد.

- ک مقام آمریکایی از صدور معافیت‌های جدید برای عراق به منظور کمک به این کشور برای پرداخت بدهی خود به ایران بابت مصرف برق خبر داد.

 

 

نظر شما