شناسهٔ خبر: 61357014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

حاشیه های تکذیب دستور دولت و قوه قضاییه در برخی اخبار

اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی صحت ندارد؟!

براساس برخی گزارش ها دستور روسای قوه مجریه و قضاییه برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی از سوی فراجا صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز، برخی رسانه‌ها در خبری اعلام کردند که دستور روسای قوه مجریه و قضاییه برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی از سوی فراجا صحت ندارد.

امروز در بخشی از خبری که تسنیم راجع به جزییات طرح جدید فراجا برای مواجهه با پوشش نامتعارف زده بود، به دستورات روسای قوای مجریه و قضاییه در این رابطه هم در این باره اشاره کرده بود.

این بند از گزارش بر مبنای اظهارات آشکار و صریح برخی مقامات فراجا از جمله سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا نوشته شده بود.

جالب اینکه در کلیپ تصویری که امروز از آقای منتظرالمهدی منتشر شده نیز در همان ابتدا تصریح می‌کند که طرح پلیس در پی مطالبات مردمی و «تاکید روسای قوه مجریه و قوه قضائیه» انجام می‌شود

همچنین خود رسانه‌های دولت هم این کلیپ اقای منتظرالمهدی را با حفظ همین بخش (تاکید رییس‌جمهور) منتشر کرده بودند! و هنوز هم این ویدیو در برخی رسانه‌ها وجود دارد.

در همین حال در پی اظهارات سخنگوی فراجا و انتشار گزارشی در خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه بازگشت «گشت‌های ارشاد» به دنبال «دستور و تاکید رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه» جمهوری اسلامی انجام شده است، این خبرگزاری از تماس برخی افراد در دولت برای حذف بخش مربوط به «دستور ابراهیم رئیسی» برای راه‌اندازی دوباره این گشت‌ها، خبر داد.

خبرگزاری تسنیم، شامگاه دوشنبه ۲۶ تیر ماه نیز  نوشت که پس از انتشار اظهارات سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور و خبری درباره «جزییات طرح جدید فراجا برای مواجهه با پوشش نامتعارف» که در آن «به دستورات روسای قوای مجریه و قضاییه در این رابطه» اشاره شده بود، «برخی افراد در دولت» با این خبرگزاری تماس گرفته‌اند و خواهان «حذف» بخش مربوط به «دستور رئیسی» از متن این خبر شده‌اند.

تسنیم همچنین نوشت: «صورت مساله واضح‌ است؛ سخنگوی فراجا رسما مسئله‌ای را مطرح کرده و اگر نیاز به تکذیب دارد، باید مستقیما درباره مطلب خود او توضیح داده شود.»

در همین حال علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز در توییتی نوشت: «رئیس‌جمهور در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی بارها مردم و مجریان را به ضرورت اجرای قانون توجه داده‌اند» و « اخیرا نیز در جلسات مختلف از نیروی انتظامی و قوه قضاییه خواستند در چارچوب قوانین موجود نسبت به نظم‌بخشی امور اقدام کنند.»

---------------

بیشتر بخوانید

شراب بعد از بی حجابی

-------------------------------

سخنگوی دولت البته در بخش پایانی توییت خود، شیوه برخورد با زنانی را که تن به حجاب نمی‌دهند، متوجه دولت سیزدهم و شخص ابراهیم رئیسی ندانست و نوشت: «تدبیر شیوه اجرای قانون بر عهده قوه قضائیه و ضابطان است.»

این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های دولتی و دیگر خبرگزاری‌ها که ویدیوی اظهارات سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا، درباره راه‌اندازی گشت‌های برخورد با زنان را ابتدا به شکل گسترده‌ای در منتشر کرده بودند، طی دیروز عصر و شامگاه دوشنبه اقدام به حذف آن کردند./

برچسب‌ها:

نظر شما